ahmad
پادکست هاتبلیغاتدیجیتال مارکتینگ

تبلیغات آنلاین چیست؟و انواع تبلیغات و کاربردهای آن

تبلیغات آنلاین چیست؟و انواع تبلیغات و کاربردهای آن

۱-تبلیغات انلاین چیست

۲-کاربردهای ان

۳-مزیت های ان

۴-معایب آن

۵انواع تبلیغات

مفهوم تبلیغات انلاین چیست؟

در معانی مختلف تبلیغات یعنی رساندن پیام برای یک عده.

که از قدیم این مورد بوده اما با شیوه های و روش های مختلف این ارسال پیام صورت میگرفته.

خب در مرحله اول مشخص هست من دارم یک پیامی رو برای تعداد مخاطب ارسال میکنم که این حرکت من ۲ بخش داره بخش اول ایجاد ارتباط گرفتن با طرف مقابل از طریق ارسال پیام و بخش دوم هزینه کردن من برای ارسال این پیام .

همین روش رو ما در فضای اینترنت داریم انجام میدیم که بهش میگیم تبلیغات آنلاین که خود همین اجرای تبلیغات یک دوره آموزشی میشه براش تهیه کرد ولی به همین نکته های اصلی بسنده میکنم و در ادامه بیشتر درموردش میگم.

پس مفهوم تبلیغات انلاین رو متوجه شدین چی هست.که روشهای مختلفی داره.

انواع تبلیغات اینترنتی

۱-تبلیغات بنری:

۲-تبلیغات ویدوئی:

۳-پوش نوتیفیکشن:

۴-تبلیغات شبکه های اجتماعی

۵-تبلیغات گوگل

۶-تبلیغات پاپ اپ

۷-تبلیغات متنی

۸-تبلیغات رپورتاژ اگهی

۹-تبلیغات ایمیلی

۱۰-تبلیغات همسان

۱۱تبلیغات ریتارگتینگ

البته باید عرض کنم خدمدتون که برای استفاده هرکدام از این نوع تبلیغات باید ببینیم مخاطب ما چه پیامی رو میپسنده,مهارت ما رو کدوم نوع هست,استراتژی کسب و کار ما به چه صورت هست.

و پیام تبلیغاتی ما به چه صورت هست بر اساس اون میتونیم از روشهای تبلیغاتی انلان استفاده کنیم.

حالا چرا ما باید از تبلیغات انلاین استفاده کنیم.خب مشخص چون اینترنت وجود داره.

بزارین اینطوری بگم بهتون. با وجود اینکه  بیش از ۸۰% مردم تو فضای مجازی هستن و ۴ ساعت از زمان خودشون رو داخل اینترنت سپری میکنن پس مکانی خوبی هست برای شناسایی مخاطب هدف و انجام تبلیغات برای اهداف کسب و کارمون. و اینکه اثر بخشی اون هم نسبت به تبلیغات آفلاین بیشتره.پس اهمیت اون رو متوجه شدین.

 

مزایایی تبلیغات:

 

۱-مقرون به صرفه

۲-قابل اندازه گیری(تعداد کلیک.چه مقدار.چه لوکیشینی.)

۳-هدفمندکردن مخاطب(صرفه جویی در هزینه)(مشخص کنیم چه مخاطبی با چه پلتفرمی تبلیغ ما رو ببینه)

۴-قابل ویرایش بودن محتوای تبلیغات(در لحظه میتونیم ویرایش کنیم)

۵-تست کردن a/b برای تبلیغات انلاین مون که ببینیم  کدوم روش مون اثر بخشی بهتری داره

معایب تبلیغات انلاین:

 

۱-تقلب کردن (فراد) در بستر های مختلف  بر روی اپلیکیشن و وب سایت ها و شبکه های اجتماعی  صورت میگیره

۲-تنوع زیاد روش های تبلیغات باعث دلزدگی مخاطب میشه.همزمان استفاده کردن از تمامی روشها با هم باعث ازدهام پیام تبلیغاتی میشه و کاربر رو اذیت میکنه.

باید یادمون باشه از همه نوع روشهای تبلیغاتی یکجا استفاده نکنیم  چون باعث اذیت کاربر میشه و اسیب زیادی به برند کسب و کارتون میزنه.

۳-و مورد بعدی که میتونه عیب این روش ها باشه اینکه نمیتونیم به صورت مستقیم تبلیغات مون به صورت هدفمند  به سمت یک لوکیشن خاص با یک پرسونای خاص ارسال کنیم که البته تا حدودی انجام میشه

در کل تبلیغات انلاین روش های گوناگونی داره که انشاله در پادکست های جداگانه تک تک این روش هارو براتون بازگو میکنم تا راحت تر و بهتر بتونین از این روشها برای تبلیغات خدمات و محصولات خودتون استفاده کنین.که البته تنها استفاده از این روش های انلاین نیست باید بتونین به درستی برنامه کمپین خوبی طراحی کنین تا بودجه که برای این تبلیغات محاسبه کردین اثر بخش باشه تا کمکی به کسب و کارتون کرده باشین.

پس یادمون باشه اول باید یک برنامه خوب تدوین کنین بعد بر اساس اهداف اون برنامه از روش های تبلیغاتی انتخاب و کمپین تون رو اجرا کنین.

برای مشاوره طراحی برنامه تبلیغاتی تون اینجا رو کلیک کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا