ahmad
بازاریابیدیجیتال مارکتینگویدئوهای آموزشی

طراحی برنامه بازاریابی(بخش دوم:ساخت پیام)

ساخت پیام تبلیغاتی بخش دوم از یرنامه بازاریابی میباشد

طراحی برنامه بازاریابی(بخش دوم:ساخت پیام)

ساخت پیام بازاریابی

اکثر پیام های بازاریابی کسل کننده,توام با ترس و ناکارآمدند.برای سرامد بودن بین رقبا باید پیامی جذاب بسازید که توجه بازار هدفتان را به خود جلب کند.

بعد از اینکه توجه هشان را جلب کردید,هدف پیام شما این است که انها را مجاب به پاسخگویی کند.

ساختار اکثر تبلیغات کسب و کارهی کوچک به شکل زیر است:

نام شرکت

لوگو شرکت

لیست بلند بالای خدمات که ارائه میدهند

ادعاهای,بهترین هستیم,تک هستیم,قیمت پایین داریم,کیفیت بالای دارم

پیشنهاد ها ارائه رایگان

اطلاعات تماس

دقت کردید اغب پیام های تبلیغاتی کیسان هستن  و هیچ نکته اقوا کننده ی درون تبلیغاتشون نیست.

 

برای شروع یک بازاریابی هدفمند باید  به 2 عنصر حیاتی توجه کنید.

1-هدف تبلیغ شما چیست؟

2-تبلیغ شما روی چه چیزی تمرکز دارد؟

اشتباه رایج اغلب افرادی که تبلیغات میکنن:

برندینگ

مطرح کردن نام خودم در میان مردم

فروش

مجاب کردن مردم به تماس برای سفارش

شناسانن خدمات و محصولات خودم به مردم

همه این اشتباهات با هم متفاوت هستن  و لزومی نداره در یک  پیام تبلیغاتی گنجانده شود.اکثر این اشتباه رو تکرار هم میکنند.

افراد در بیزنس های کوچک باید سعی و تلاش این باشد با کمترین بودجه و هزینه بهترین بازخورد رو بگیرد.

ولی با تلاش برای دستیابی به همه اهداف در نهایت به هیچ یک از اهداف ها دست پیدا نمیکند.

*قانون اول رو بیاین رعایت کنیم(هر تبلیغ یک هدف)

بیایم به جای اینکه فروش مستقیم از طریق تبلیغات انجام بدیم,بیایم مشتری بالقوه رو دعوت کنیم خودش دستش رو بالا ببرهو علاقه مندی خود را نشان بدهد.

با این حرکت مقاوت مشتری رو کاهش میدیم و به ما کمک میکنه تا پایگاه داده ی بازاریابی قدرمندی ایجاد کنیم.(یکی از ارزشمند ترین دارایی های کسب و کار است).

اول باید هدف رو واضح کنیم,بعد برای مخاطب ارسال کنیم.از آنها بخوایم که در قدم بعدی دقیقا چه کاری رو انجام بدن؟

به این عمل اقدام کردن میگوییم.

میتونه زنگ زدن به تلفن مون باشد و اونجا سفارش رو ثبت کند.

میتونه به سایت مون سر بزنه تا نمونه رایگان رو درخواست کند.

آیا باید نمونه رایگان از ما دریافت کنند.

شما باید برای فراخوان برای  اقدام بسیار واضح نیاز دارید. نه یک پیام گیج کننده و مبهم.

و بعد باید برای اقدام کاربر چد ره مختلف تهیه کنید.

مثلا:اگه قرار کاربر اقدام به ثبت سفارش کند باید مشخص کنین بصورت آنلاین,تلفنی,یا حتی کوپن تخفیف براشان فراهم کنید.

باید بدونین که کاربر از چه کانال های میخواد ارتباط بگیره و برای ارتباط گیری اون اماده باشید.

همه ما دیدم که اکثر تبلیغات کسب و کارها به جای صحبت درباره نیازها و حل مشکلات مشتری روی تعریف و تمجید از خودشون تمرکز دارند.

لوگوی شرکتشون,نام برجسته,لیست خدماتشون و ادعاهای پیشرو بودن خودشون محصولشون خدمت شون. که به این سبک میگیم بازاریابی شلوغ که وسط یک اقیانوس ایستادی و فریاد میزنی به من نگاه کنین.

ذهن مخاطب رو متمرکز کنید:

خیلی از تبلیغات که در محیط پیرامون مون مشاهده میکنیم,اصلا مورد توجه قرار نمیگیرند و مخاطب رو متمرکز نمیکند.مثل پیامک های تبلیغاتی که هر روز دریافت میکنیم.

باید در پیام تبلیغاتی هدف اصلی پیام را همان اول در ذهن مخاطب پایه ریزی کیند.

ایجاد تمرکز در ذهن مخاطب در هنگام خواندن متن بسیار مهم است.

این تمرکز را ما باید در ذهن مشتری پدید آوریم بلکه متن یک وسیله به حساب می آید. حال سوال اینجاست که این تمرکز چگونه به وجود می آید؟

با سوال پرسیدن!

خیلی هاتون دیدن و مشاهده کردید دائما در تبلیغات تصویری و متنی از کلمه “آیا” استفاده میکنند.

مثال: آیا از ظرف شستن کلافه شدید؟ آیا برنامه کلاسی ندارید؟آیا تمرکز ندارید؟

و صد ها سوال های اینگونه.

بله درسته مخاطب ناگهان با شنیدن و یا خواندن این جمله توجهش جلب می شود و تبلیغ را دنبال می کند. وقتی این سوال پرسیده میشود, مخاطب منتظر شنیدن جواب می نشیند.

بیزاری از شستن ظرف مشکل مخاطب است و ما با این پرسش او را جلب کردیم و این تفکر را که “راه حل مشکل شما در دستان ماست” در او ایجاد کردیم.

مشکل مخاطب را به رخش بکشید

در اینجای کار و پس از ایجاد تمرکز در ذهن مخاطب باید مشکلات را پرورش دهید تا به طور کامل آن را حس کند. اصلا دعوا سر همین است. آنها می خواهند چیزی را پیدا کنند که آسانی و آسایش را در زندگی آن ها بیشتر کند و شما با این کار کمی به آنها فشار می آورید و با زبان بی زبانی می گویید که این مشکل چقدر بزرگ است!

تصویر سازی کنید

حالا اگر مطمئنید که مخاطب شما در مشکلاتش غوطه ور شده است و کاملا او را به فکر وا داشته است نوبت به ارائه راه حل می رسد. البته از هر راهی برای ارائه راه حل استفاده نکنید در غیر این صورت تمام رشته های شما تا به اینجا پنبه می شود. تصاویر و نماد ها همیشه حرف اول را می زنند.

نکته مهم”مردم با احساسشون خرید میکنند و سپس با منطق هماهنگش میکنند.”

پنج محرک اصلی رفتار انسان,مخصوصا رفتار خرید مشتری,عبارت اند از:

ترس

عشق

طمع

گناه

افتخار

اگر شما در متن تبلیغاتی تون حداقل یکی از این محرک ها رو فعال نکنید احتمالا بیش از حد خجالتی و بی اثر است.

این عناوین وظیفه جلب توجه بازار هدفتان و مجبور کردن انها به مطالعه متن تبلیغاتی شماست.

باید عنوان اولیه کاملا ذهن مشتری رو درگیر کند.

بخش اول طراحی برنامه بازاریابی رو اینجا ببینید

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا