ahmad
بازاریابیویدئوهای آموزشی

طراحی برنامه بازاریابی(بخش چهارم:جذب مشتری راغب)

در قدم اول باید اطلاعات مشتریان راغب رو در پایگاه دادهمون ثبت کنیم  چون در همون لحظه اول شاید از ما خریدی نکنن.پس بهتره یکجا اطلعات رو ذخیره کنیم برای بازاریابی مون.

طراحی برنامه بازاریابی(بخش چهارم:جذب مشتری راغب)

مرحله حین خانه اول

جذب مشتری راغب

در قدم اول باید اطلاعات مشتریان راغب رو در پایگاه دادهمون ثبت کنیم  چون در همون لحظه اول شاید از ما خریدی نکنن.پس بهتره یکجا اطلعات رو ذخیره کنیم برای بازاریابی مون.

ما باید از تکنیک کشاورز  و شکارچی استفاده گنیم.

مفهوم کشاورز شکارچی چی هست؟

فرض کنین شما یک روز صبح اسلحه تون رو بر میدارید و میرید شکار و شب با چنند تا شکا برمیگردین خونه و با خانواده دلی از عزا در میارین.

ولی طی روزهای آینده صبح میرین شکار و شب دست خالی برمیگردین.اینو تصور کن که شب دست خالی پیش خانواده برگردی.

هر بار فشار زیادی روتون برای شکار هست و براتون تبدیل به یک جنگ میشه.

و اوضاع سخت و سخت تر جلو چشتون ظاهر میشه.

حالا فرض کن کشاورز هستین و بذری رو داخل زمین میکارید و منتظر میشین تو اون بذر تبدیل به درخت میوه بشه یا گیاه بشه.شما طی این فرایند از کاشت تا برداشت چیکار میکنین.

بله از بذر کوچولوی خود نگهداری میکنی,پرورشش میدی,اب میدی,مراقبش هستی,خاک میدی.وقتی خوب رشد کرد اماده برداشت میشه.

ما باید در کسب و کارمون کشاورز باشیم نه شکارچی.

که اغلب کسب و کارهای کوچک شکارچی وار عمل میکنن,هدف تبلیغاتشون فقط مطرح کردن اسمشون هست.تو تخفیف هاشون فقط سعی میکنن زیر قیمت بدن تا سریعتر بفروشن.

زمان و انرژی و هزینه های زیادی رو صرف جذب مشتری جدید میکنن.

هدیه دادن:

 

برای اینکه بتونیم مشتری راغب رو جذب کنیم و هزینه سنگین نپردازیم باید بهشون هدیه داد.

حالا این هدیه میتونه خیلی چیزا باشه:اموزش رایگان.نمونه رایگان.تست رایگان.سی دی رایگان

با این حرکت مشخصات اون مشتری راغب رو ثبت کردی تا بعدا مورد هدف قرار بدی اونم با بودجه کمتر.

چرا میگن در تبلیغات به فروش مستقیم اکتفا نکنید.

چون به صورت متوسط حدود 3% از بازار هدفتان با انگیزه و آماده خرید هستن.

اکثر بازاریابی های انبوه به خرید این افراد امیدوارند /اما فقط 7% دیگر هستن که از خرید استقبال میکنند و 30% دیگر انگیزه خرید دارند. ولی در حال حاظر نمیتونن خرید انجام بدهند.

30% هم علاقه مند نیستند.30%پایانی که حتی محصول شما رایگان هم باشد رو نمیخواستند.

اگه برای فروش مستقیم برنامه این سبکی دارید فاجعه است.

نکنه که وجود دارد باید سیستم سازی کنید.باید سعی کنین تمامی فرایند اگاهی مشتری تا مشتری وفادار رو از طریق crm مدیریت کنید.

باید بتونین از تماس سرد اولیه تا ساخت و پرورش مشتری وفادار کلیه سیستم رو مانوترینگ کنید.

پس یادمون باشه در این بخش باید سعی کنیم از دید یک کشاورز به مشتری نگاه کنیم و با هدیه اون رو ترغیب کنیم و با مدیریت ارتباط مشتری اون رو رصد کنیم تا بتونیم به خوبی از پایگاه داده بازاریابی که ایجاد کردیم مشتریان راغب وفادار تری پرورش دهیم.

بخش اول طراحی برنامه بازاریابی یک صفحه (بازارهدف)

بخش دوم طراحی برنامه بازاریابی یک صفحه ای (ساخت پیام)

بخش سوم طراحی برنامه بازاریابی یک صفحه ای(دستیابی به مشتریان بالقوه)

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا