ahmad
بازاریابیفروشکسب و کارویدئوهای آموزشی

طراحی برنامه بازاریابی بخش ششم:(تبدیل به فروش)

طراحی برنامه بازاریابی بخش ششم:(تبدیل به فروش)

 

در بخش تبدیل به فروش برنامه بازاریابی درباره ایجاد اعتماد کافی و نمایش ارزش کافی است برای ایجاد انگیزه در مشتریان بالقوه و علاقمند حهت خرید و تبدیل شدن به مشتری وفادار.اینکه خود را در جایگاه مناسب قرار دهید باعث آسان و طبیعی شدن فرایند تبدیل به خرید برای شما و مشتریتان میشود.

این قضیه رو همه ما قبول داریم که مشتری قبل از ایکه خریدی از ما انجام دهد,بابت اون خرید خیلی جاهای دیگه هزینه کردیه و شکست خورده,همین شکست خوردن از خریدهای قبلی که به هر علتی میتونه باشه مانع بزرگی برای فروش محسوب میشه,اون مانع”اعتماد ” هست.

مشتری اعتمادش برای خرید محصول یا خدمت از ما بدلیل گذشته منفی که داشته صلب اعتماد شده از همه.پس در گام اول باید این فرایند اعتماد سازی رو پرورش بدی و روش کار کنی تا از بین بره.

در بخش های قبل درباره فرایند جذب مشتری و پرورش مشتری بالقوه صحبت کردیم,حال که به فرایند قبل از فروش میرسیم مشتری باید اماده شده باشد یعنی از قبل اماده و با انگیزه و علاقه مند شده و خواهان خرید از ما باشد.

در فروش 4D که سطح چهارم فروش هست دیگه نباید از تکنیک های  فروش بستن معامله,همیشه معامله را با برد تمام کن و.. استفاده کرد چون این تکنیک ها قدیمی شدن.چون مسیری تضمین شده نیست و روی شانس مشتری به طورشون میخوره و فروشی رقم میزنن

چون این بخش واقعا پر چالش هست چون صنعت پر رقابتی هست.

حالا چرا مشکل دارن بعضی کسب و کارهای کوچک که نمیتونن بفروشن؟

چون جایگاه خودشون رو در مقابل مشتری میگن”من هم همینطورم”قرار داده اند.

اگه همچین جایگاه برای خود انتخاب کردید دقیقا با صدای هر چه بلند تر دارین فریاد میزنن تا کسی صدای شما رو بشنوه,و پر هزینه هم هست براتون.قیمت هیچ وقت نباید وجه تمایز شما باشد.

راه کار:

باید ببینین چه چیزی دارین که مشتری باید بیاد ازتون خرید کنه؟

به چه دلیل باید بیاد خرید کنه؟

چرا از رقبتون خرید نکنه؟

وجه تمایز و مزیت شما نسبت به رقباتون در چیه؟

 

سعی کنید جایگاه خوب و درستی برای خودتون ایجاد کنید.

مثال میزنم:

ااقای جاشو بل یک موسیقی دان و نوازنده ویولون حرفه ای و مشهور جهان است .که تو خیلی از کنسرت ها و همایش ها میره و مینوازه و دقیقه

2000 هزار دلار درامد داره.ویولونش چیزی بالغ بر 4میلیون دلار ارزش داره.

یک روز تصمیم میگیره بره تو مترو و برای مردم بنوازه,توجه کن شخصی که تو کنسرت دقیقه 2000 دلار درامد داره و ویولونش 4میلیون دلار میرزه رفته تو مترو برای مردم بنوازه,وقتی لوازمش ور پهن میکنه و شروع میکنه به نواختن کیف ش رو هم جلوی خودش پهن میکنه در یک ساعتی که شروع به نواختن کرد جمعا 32 دلار فقط مردم بهش دادن.که همین اقای جاشو بل شب قبلش تو سالن  بوستون اجرا کرد.که قیمت بلیط هر نفر 100 دلار بود که بالغ بر 60000 هزار دلار در ساعت کسب درامد داشت.این تفاوت فاحش رو دیدن؟فقط در یک کلمه “جایگاه یابی”

از همین مثال وام میگیرم و میگم اگه در سطح نوازنده خیابانی خودتون رو به مشتری معرفی کنید به همان مقدار پول پرداخت میکنن.و اگه در سطح نوازنده جهانی خودتون رو تثبیت کنید مشتری بسته به همون جایگاه پول پرداخت میکنه.پوزیشن درستی رو در ذهن مشتری برای خود تثبیت کنید تا به همان اندازه پول پرداخت کنن.

باید در بیزنس خودتون با مردم صادق باشید اگه محصول یا خدمتون کیفیت بالای نداره بگید.اگه سطح و جایگاه بالای ندارید به مشتری بگید.سعی نکنید با محصول بی کیفیت و کپی و تقلبی در ذهن مشتری جایگاه بالاتری رو انتخاب کنید.چون مشتری میفهمه باهوش هست.

 

شبیه به میهمان قابل احترام باشید

دیدن وقتی مهمونی درب منزل تون میزنه با احترام دعوتش میکنین بیاد داخل و ازش پذیرایی میکنید.

بلعکس موقع ناهار با خانواده نشتید کی فروشنده درب بزنه و بهخواد چیزی بفروشه چه حسی دارید؟

سعی کنید در تماس اولیه با مشتری به صورت میهمان مزاحم نباشید شبیه به  میهمان قابل احترام باشید تا اعتماد سازی اولیه شکل بگیره.

مشکل اینجاست مشتری هنوز نه شمارو میناسه نه محصول و خدمات تون رو سریع بهش میگین بخر!

اعتماد سازی

ضمانت

قیمت گذاری

قبل از خرید امتحان کنن

تست کنن

بخش جلوگیری از فروش(روش پرداخت مشتری)مردم وابستگی کمتری به پول اینده نسبت به پول امروز دارند.

 

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا