ahmad
بازاریابیویدئوهای آموزشی

طراحی برنامه بازاریابی مرحله بعد(بخش هفتم:ارائه تجربه )

باید کاری کنید که مشتری انتظارش رو نداره

طراحی برنامه بازاریابی مرحله بعد(بخش هفتم:ارائه تجربه )

با ارائه تجربه ای در سطح کلاس جهانی مشتریان خود را به طرفداران دو آتیشه خود تبدیل کنید که میخواهند هر چه بیشتر از شما خرید کنند.برای ارائه تجربه در سطح جهانی باید سیستم هایی را در کسب و کار خود راه اندازی کنید و از تکنولوژی به شکلی هوشمندانه بهره ببرید.

چرا ساختن قبیله در کسب  کار ضروری است؟

قبیله یعنی گروهی از افراد که به هم,به یک رهبر یا ایده مرتبت هستن.

حالا اعضای این قبیله کیا هستن مشترین بالفعل تون که پیام بازاریابی شما رو گسترش میدهند.و به سطحی میرسانند که به تنهایی و با تبلیغات پولی ه دست نمیتونین بیارید.

راهکارهای  رهبران قبیله برای اعضاشون :

به صورت مستمر مشتریان خود را شگفت زده میکنند.

روابط  مادامالعمر ایجاد و ان را حفظ میکنند.

کاری میکنن معامله با انها اسان و سرگرم کننده باشد.

محصولات و خدمات خودشون رو مثل یک هنرپیشه روی صحنه میبرن تا مجذوب اون باشن.

سیستم های دارن که میتوانند به صورت مستمر و قابل اعتماد تجربه ای عالی ارائه کنند.

 

مثلا دقت کردید اکثر کسب و کارها وقتی مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل میشه به فعالیت های بازاریابی خودشون پایان میدهند.

اپل یکی از رهبران این وع بازاریابی هستش.اونا میتوانند محصولات جدید یا با دسته بندی های جدید ورد بازار کنند.و گروهی عظیمی از وفاداران دو اتیشه صف میکشن از شب تا صبح تا محصول اپل رو خریداری کنند.

خوبی کسب و کارهای کوچک این است که چابک هستن زود میتونن بازخورد بگیرن تغییر بدن اصلاح کنن و دوباره شروع ککند.

 

2 عملکرد حیاتی هر کسب و کار؟

چیزی که مشتری میخواد بهش بفروشید ولی چیزی که نیاز دارد به انها بدهید.

اغلب تفاوت  زیادی بین چیزی که مردم میخواهند و چیزی که نیاز دارند وجود دارد.

مثال:فرض کنید شما مربی بدنسازی هستی,زندگی مردم رو با سلامت بیشتر ,تناسب اندام,و تغذیه سالم بهبود می دهید.

خب برای بعضی ها مفهوم سلامت مبهم است.دور از دست رس و بلند مدت است.

پس باید به جای ان غرور,امادگی بدنی,یا سایر خواسته هایی را که مشتری بالقوه درد جذب کنید.

مثلا:شکم 6تیکه,بدن ورزیده یا خوش اندام و خوش فرم.

با این دیدگاه وارد ذهن مشتری بشین و محصول خودتون رو بفروشین

خواسته و نیاز رو با هم تشخیص بدیدو رفعش کنین.

و گزینه بعدی که وجود داره حتما و واجب هست بعد از فروش محصول و خدمت تون پیگیری های لازم رو از مشتری به عمل آورید.رها نکنین مشتری رو.تا حصول نتیجه همپای مشتری باشید.

خلاقیت در محصول تکراری و کسل کننده؟

به نقل از پیتر دراکر جملع معروفی درد که میگوید دو وظیفه اساسی هر کسب و کار بازاریابی و نوآوری است.

حالا مفهوم نواوری این رو میرسونه ایا کسب و کارهای کوچک و معمولی که محصولات و خدمات معمولی ارائه میکنند میتوانند نواوری به خرج دهند باید بگم بله.

نواوری در خود محصول نیست,میتونه نواوری در موارد زیر باشد:

  •  بسته بندیفروشحمل و نقل

    شعار تبلیغاتی

    قیمتگذاری

    پشتیبانی

    بازاریابی

باید سعی کنید حس خوب به مشتری القا کنید حتی اگه محصول تکراری و معمولی دارید.

کاربردهای تکنولوژی در کسب و کار و باززاریابی؟

از تکنولوژی برای بهبود فرایند مسیر مشتری به خوبی استفاده کنید,سعی کنید خواسته مشترزی رو در هر حالت به سهولت ترین راه ممکن که خودش دوست داره براش ایجاد کنید تا راضی باشه.

مثلا کارت خوان ها در فروشگاه های فیزیکی

  • درگاه پراداخت بانکیچت آنلاینسیستم تیکت

برای قبیله تان پیام اور ارزش باشین:

قطعا برای داشتن قبیله خوب و وفادار باید برای انها پیام آور ارزش باشین .

  • باید ایده های جدید داشته باشیدایده های با ارزش داشته باشینمحتوای با ارزش خلق کنید

    منبع معتبر باشید

چهار سیستم پول ساز هر کسب وکار:

سیتم بازاریابی

ایجاد جریانی مستمر از مشتریان بالقوه برای کسب و کار

سیستم فروش:

پرورش مشتران بالقوه و پیگیری و تبدیل به خرید

سیستم تامین نیاز:

کاری که در ازای پول مشتری برایش انجام میدهید.

سیستم مدیریت:

حسابداری.پذیرش.منابع انسانی و غیره..پشتیبانی از سایر بخشهای کسب و کار

محصولاتول میآورند و سیستم ثروت می آفرینند.

برای مطالعه بخش ششم برنامه بازاریابی اینجا کلیک کلیک

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا