بازاریابیدیجیتال مارکتینگکسب و کارویدئوهای آموزشی
پرسونا چیست ؟انواع آن و کاربردهای آن
بخش بندی مشتریهای فرضی نشانه کاهش ریسک شکست میشود

پرسونا چیست ؟انواع آن و کاربردهای آن

پرسونا چیست ؟انواع آن و کاربردهای آن
پرسونا چیست ؟انواع آن و کاربردهای آن پرسونا تصویری فرضی و شفاف از یک فرد (و گاهی یک کسب و کار) است که میتواند مشتری یا مخاطب یا خریدار ایدهآل ما باشد و فکر میکنیم این تصویر، در مورد تعداد قابل توجهی از مشتریان، مخاطبان یا خریداران ما مصداق دارد.
به بیان دیگر، پرسونا به مجموعهای از ویژگیها، ترجیحات، داشتهها، خواستهها و الگوهای فکری و رفتاری مخاطب یا مشتری فرضی اشاره دارد.
حالا بیایم به صورت ملموس تر و داستانی وار تر براتون توضیح بدم که اصلا پرسونا چی هست و چه کاربردی داره
شما فرض کنید یک فروشگاه لباس زنانه دارین حالا میخواین تبلیغات کنین یا محصول جدیدی رو وارد بازار کنین.
واسه اینکه تبلیغات درستی انجام بدین و باخورد مثبتی از طرف مشتری بگیرین باید بدونین برای که چی و کجا دارین تبلیغ انجام میدین.
حالا میایم یک تصویر مشتری فرضی رو برای خودمون تشریح میکنیم:
مریم
مریم، دختری بیست ساله است که سالهای نخستین دانشگاه را در مقطع کارشناسی در مشهد میگذراند.
مریم علاوه بر درس خواندن، به شکل پارهوقت در یک فروشگاه پوشاک به عنوان فروشنده کار میکند و بخشی از هزینهی تحصیلش را پرداخت میکند.
البته خانوادهی مریم از نظر مالی محدودیتی برای پرداخت هزینهی تحصیل او ندارند.
اما مریم، استقلال را دوست دارد و ترجیح میدهد تا حد امکان، سهمی از هزینههایش را نیز، خودش تأمین و پرداخت کند.
خب تاینجا متوجه شدیم که مشتری ما:
-
دختر هست
-
20سال سن داره
-
. دانشجو هست
-
.ساکن مشهد
-
.خانواده متوسط رو به بالا داره
-
.به مطالعه علاقه منده.
-
کاره وقت داره
1 دیدگاه