-------
بلاگ

برنامه بازاریابی چیست؟

برنامه بازاریابی چیست؟

برنامه بازاریابی چیست؟ یک برنامه بازاریابی یک سند عملیاتی است که یک استراتژی تبلیغاتی را تشریح می کند که یک سازمان برای تولید سرب و دستیابی به بازار هدف خود پیاده سازی می کند . یک برنامه بازاریابی جزئیات کارآیی های تبلیغاتی و روابط عمومی را که باید طی یک دوره انجام شود ، از جمله چگونگی اندازه گیری شرکت در تأثیر این ابتکارات ارائه می دهد. کارکردها و مؤلفه های یک طرح بازاریابی شامل موارد زیر است:

تحقیقات بازار برای حمایت از تصمیمات قیمت گذاری و ورود به بازار جدید

پیام های متناسب که اهداف جمعیتی و جغرافیایی خاصی را هدف قرار می دهد

انتخاب بستر های نرم افزاری برای ارتقاء محصول و خدمات — دیجیتال ، رادیو ، اینترنت ، مجلات تجاری و ترکیب این سیستم عامل ها برای هر کمپین

معیارهایی که نتایج تلاش های بازاریابی و جدول زمانی گزارش آنها را می سنجند

یک برنامه بازاریابی مبتنی بر استراتژی کلی بازاریابی یک شرکت است.

موارد اصلی

برنامه بازاریابی جزئیات استراتژی مورد استفاده یک شرکت را برای بازاریابی محصولات خود به مشتریان می باشد.

این طرح بازار هدف ، گزاره ارزشی از نام تجاری یا محصول ، فعالیتهای تبلیغاتی و معیارهایی را که برای ارزیابی اثربخشی ابتکارهای بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد ، مشخص می کند.

برنامه بازاریابی باید براساس یافته های حاصل از معیارها ، بر مبنای مداوم تنظیم شود که نشان می دهد کدام تلاش ها تأثیر دارند و کدام ها نیست.

درک برنامه های بازاریابی

اصطلاحات برنامه بازاریابی و استراتژی بازاریابی اغلب به صورت متقابل مورد استفاده قرار می گیرند زیرا یک برنامه بازاریابی مبتنی بر یک چارچوب استراتژیک فراگیر تهیه شده است. در بعضی موارد ، استراتژی و برنامه ممکن است در یک سند گنجانده شود ، به ویژه برای شرکت های کوچکتر که فقط ممکن است یک یا دو کمپین اصلی را در یک سال انجام دهند. این طرح فعالیتهای بازاریابی را بصورت ماهانه ، سه ماهه یا سالانه تشریح می کند در حالی که استراتژی بازاریابی گزاره ارزش کلی را ترسیم می کند  .

واقعیت سریع

یک مطالعه برای سال ۲۰۱۹ انجام شده توسط CoSchedule ، ارائه دهنده راه حل های نرم افزاری بازاریابی ، نشان داد که بازاریابان با برنامه یا استراتژی مستند ۳۱۳٪ بیشتر از موفقیت در فعالیتهای بازاریابی خود گزارش می کنند. این شرکت ۳۵۹۹ بازاریاب از بیش از ۱۰۰ کشور جهان را مورد بررسی قرار داده است.

ایجاد یک برنامه بازاریابی

یک برنامه بازاریابی گزاره ارزش یک تجارت را در نظر می گیرد. گزاره ارزش قول کلی ارزشی است که به مشتری تحویل داده می شود و عبارتی است که جلوی و مرکز وب سایت شرکت یا هر نوع برند تجاری به نظر می رسد.

گزاره ارزش باید بیان کند که چگونه یک محصول یا مارک مشکل مشتری ، مزایای محصول یا مارک مشتری را حل می کند و چرا مشتری باید از این شرکت خریداری کند و نه محصول دیگری. طرح بازاریابی مبتنی بر این گزاره ارزش به مشتری است.

برنامه بازاریابی چیست؟

برنامه بازاریابی بازار هدف را برای یک محصول یا مارک مشخص می کند. تحقیقات بازار اغلب مبنایی برای تصمیم گیری در مورد بازار هدف و کانال های بازاریابی است. به عنوان مثال ، آیا این شرکت در رادیو ، رسانه های اجتماعی ، از طریق تبلیغات آنلاین یا تلویزیون منطقه ای تبلیغات خواهد کرد.

برنامه بازاریابی شامل منطقی برای این تصمیمات است. این طرح باید روی ایجاد ، زمان بندی و قرار دادن کمپین های خاص متمرکز باشد و معیارهایی را شامل شود که نتایج تلاش های بازاریابی را اندازه گیری کند.

 بدون معیارهای صحیح برای ارزیابی تأثیر اقدامات دستیابی و بازاریابی ، یک سازمان نمی داند که کدام یک از کمپین ها را تکرار کنید و کدام یک را رها کنید. حفظ ابتکارات ناکارآمد باعث افزایش بی رویه هزینه های بازاریابی خواهد شد.

اجرای یک برنامه بازاریابی

طرح بازاریابی در هر نقطه و براساس نتایج حاصل از معیارها قابل تنظیم است. اگر تبلیغات دیجیتالی بهتر از حد انتظار عمل کند ، برای مثال ، بودجه یک کمپین می تواند برای تأمین بودجه یک سکوی با عملکرد بالاتر تنظیم شود یا شرکت می تواند بودجه جدید را آغاز کند. چالش رهبران بازاریابی این است که اطمینان حاصل شود که هر بستر زمان کافی برای نمایش نتایج دارد.

بازاریابی دیجیتال نتایج را در زمان واقعی نزدیک نشان می دهد ، در حالی که تبلیغات تلویزیونی برای تحقق هر سطح از نفوذ در بازار نیاز به چرخش دارد. در مدل ترکیبی بازاریابی ، یک برنامه بازاریابی در دسته “ارتقاء” قرار می گیرد ، که یکی از چهار PS است ، اصطلاحی که توسط نیل بوردن ابداع شده است تا ترکیب بازاریابی محصول ، قیمت ، ارتقاء و مکان را توصیف کند.

برنامه بازاریابی چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا