-------
بلاگ

بازاریابی موبایل چیست؟

بازاریابی موبایل چیست؟

بازاریابی موبایل چیست , هر فعالیت تبلیغاتی است که باعث ارتقاء محصولات و خدمات از طریق دستگاه های تلفن همراه ، مانند تبلت و تلفن های هوشمند می شود. بازاریابی موبایل از ویژگیهای فناوری مدرن موبایل ، از جمله خدمات موقعیت مکانی ، می تواند برای تنظیم برنامه های بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی فرد استفاده کند. بازاریابی موبایل راهی است که از طریق آن می توان از فناوری برای ایجاد شخصی سازی کالاها یا خدمات به شخصی که دائماً به یک شبکه متصل است ، استفاده کرد. 

موارد مهم بازاریابی موبایلی

  • بازاریابی تلفن همراه یک فعالیت تبلیغاتی است که از دستگاه های تلفن همراه مانند تبلیغات متن و برنامه ها از طریق اعلان های فشار استفاده می کند. 
  • مخاطبان بازاریابی سیار توسط رفتارها طبقه بندی می شوند و نه با آمار جمعیتی. 
  • بازاریابی موبایل زیر مجموعه تبلیغات موبایل است. 
  • بازاریابی با مسائل مربوط به حریم خصوصی مربوط به جمع آوری داده ها روبرو است. 

بازاریابی موبایل چگونه کار می کند

بازاریابی تلفن همراه ممکن است شامل تبلیغات ارسال شده از طریق پیام کوتاه متن پیام کوتاه ، پیام رسانی چندرسانه ای MMS ، از طریق برنامه های بارگیری شده با استفاده از اعلان های فشار ، از طریق بازاریابی درون برنامه ای یا بازی در داخل ، از طریق وب سایت های تلفن همراه یا استفاده از دستگاه تلفن همراه برای اسکن کدهای QR باشد. سیستم های مجاورت و خدمات مبتنی بر مکان می توانند بر اساس موقعیت جغرافیایی یا نزدیکی به ارائه دهنده خدمات ، کاربران را هشدار دهند.

بازاریابی موبایل ابزاری ضروری برای شرکت های بزرگ و کوچک است زیرا دستگاه های تلفن همراه همه جا حاضر می شوند. بازیگران اصلی این فضا مارک ها (و شرکت هایی هستند که آنها از طریق تبلیغات نمایندگی می کنند) و ارائه دهندگان خدمات که تبلیغات موبایل را فعال می کنند. تبلیغات موبایل نه تنها از نظر جمعیتی بلکه با رفتارها مخاطبان را هدف قرار می دهد (هرچند که جمعیت شناسی نقش دارد ، مانند این واقعیت که کاربران آی پد تمایل به پیرتر و ثروتمند شدن دارند). یکی از رفتارهای قابل توجه در فضای بازاریابی موبایل معروف به “snacking” است که وقتی کاربران دستگاه های تلفن همراه برای مدت کوتاه وارد رسانه یا پیام رسانی می شوند. جستجوی رضایت فوری با نقاط تماس بیشتری برای بازاریابان برابر است.

در بازاریابی موبایل ، دستگاه (به خصوص اندازه صفحه نمایش) تفاوت ایجاد می کند – کاربران تلفن های هوشمند و تبلت های iPad نسبت به بازاریابی موبایل متفاوت واکنش نشان می دهند. به عنوان مثال ، کاربران گوشی های هوشمند تمایل دارند که مطالب آموزنده ترین را در نظر بگیرند ، اما با این حال کاربران iPad تمایل به فریب تبلیغات تعاملی دارند که دارای ارائه های رسانه ای غنی با تصاویر چشم نواز است (پیام محتوا یک نگرانی ثانویه است).

بازاریابی موبایل در مقابل بازاریابی سنتی

برخلاف تلاشهای سنتی بازاریابی ، بازاریابی موبایل از این واقعیت استفاده می کند که بسیاری از کاربران دستگاه های تلفن همراه آنها را به هر کجا که می روند با خود حمل می کنند. در نتیجه ، خدمات مبتنی بر موقعیت مکانی می توانند داده های مشتری را جمع آوری کرده و براساس مجاورت خود با یک فروشگاه یا مکانی که اغلب از آن توسط مصرف کننده بازدید می شود ، کوپن ، معاملات یا تبلیغات ارائه دهند. 

این مبارزات بازاریابی می تواند برای کاربر اختصاصی هدفمندتر و خاص تر باشد و بنابراین باید برای شرکتی که بازاریابی را انجام می دهد موثرتر باشد. یک مثال ممکن است یک کمپین بازاریابی باشد که هر زمان که نیمی از یک مایل از یک سوپرمارکت خاص پیدا شود ، کوپن های مربوط به مواد غذایی را به مشتری ارسال می کند.

انتقاد از بازاریابی موبایل 

موارد مربوط به حریم خصوصی در مورد نحوه استفاده از داده های جمع آوری شده توسط دستگاه های تلفن همراه و اینکه آیا شرکت ها حق دارند چنین اطلاعاتی را بدون رضایت صریح جمع کنند ، وجود دارند. این داده ها می توانند در صورت سرقت اشتباه به دلیل سرقت داده ها یا امنیت ضعیف اطلاعات ، برای سرقت هویت یا برای ارسال اسپم مورد استفاده قرار گیرند. همچنین ، ردیابی مکانها و حرکات یک فرد ممکن است در نظر گرفته شود عبور از خط توسط برخی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا