-------
بلاگ

تبلیغات مقایسه ای چیست

تبلیغات مقایسه ای چیست

تبلیغات تطبیقی ​​چیست؟

تبلیغات مقایسه ای چیست , یکی از المان های تبلیغات مقایسه ای تبلیغات تطبیقی است.حال تبلیغات تطبیقی ​​یک استراتژی بازاریابی است که در آن محصول یا خدمات یک شرکت در مقایسه با رقبا به عنوان برتر معرفی می شود. یک تبلیغات تبلیغاتی مقایسه ای ممکن است شامل چاپ یک طرفه در کنار دیگر ویژگی های محصولات یک شرکت در کنار سایر رقبای خود باشد. همچنین ممکن است مقایسه ای براساس ارزش یا هزینه باشد. به طور معمول ، محصول رقیب در یک نور ناسازگار نشان داده می شود.

موارد اصلی تبلیغات مقایسه ای

  • تبلیغات تطبیقی ​​یک استراتژی بازاریابی است که در آن محصول یا خدمات یک شرکت به عنوان برتر ارائه می شود ، به طور خاص کالای رقیب (فرومایه) را بیرون می کشد.
  • کمپین تبلیغاتی PepsiCo’s Pepsi Challenge که به طور مستقیم طعم نوشیدنی را با رقیب خود کوکا کولا مقایسه می کند نمونه خوبی از بازاریابی تطبیقی ​​است

درک تبلیغات مقایسه ای

تبلیغات تطبیقی ​​ممکن است محصولات یا خدمات را مستقیم یا غیرمستقیم مقایسه کند و ممکن است لحن مثبت یا منفی را به خود بگیرد ، گرچه منفی بودن بسیار متداول است. مقایسه ها ممکن است مستلزم یک ویژگی واحد یا چندین ویژگی باشد.

تبلیغات تطبیقی ​​فقط برای تبلیغ محصول یا خدمات استفاده نمی شود. این یک تکنیک رایج است که در تبلیغات سیاسی مورد استفاده قرار می گیرد ، و یکی از کاندیداها چگونگی تصمیم گیری در مورد انتخابات را در مورد تصمیم گیری های خاص ، عنوان می کند. این نوع تبلیغات با محبوبیت شرکت هایی که محصولات جدید را منتشر می کنند محبوب است ، زیرا تمرکز تبلیغ بر این است که چگونه محصول جدید بهتر از محصولاتی است که در حال حاضر در بازار هستند.

تبلیغات مقایسه ای چیست

یکی دیگر از تبلیغات تبلیغاتی مقایسه ای بسیار مرجع بین رقبا Coca-Cola و Pepsi است که در آن تبلیغات مستقیماً سلیقه ها یا فواید یکی را نسبت به دیگری مقایسه می کنند. به عنوان مثال ، Pepsi Challenge مشهور ، یک تجارت مکرر است که از سال ۱۹۷۵ پخش شده است. در Pepsi Challenge ، PepsiCo تست های طعم و مزه را در خیابان اجرا می کند که در آن مصرف کنندگان رای می دهند که کدام یک طعم آنها را بهتر می پسندند. هر دو شرکت به طور خاص ذکر و مقایسه شده اند.

قوانین پیرامون تبلیغات مقایسه ای

در ایالات متحده ، شرکت ها ممکن است بدون تبلیغات از ادعاهایی که مطرح می کنند ، درگیر تبلیغات تبلیغاتی نباشند. آنها باید بتوانند ادعاهای خود را در مورد کیفیت بهتر ، محبوبیت بیشتر ، ارزش بهتر و موارد مشابه با واقعیت ها ثابت کنند و ممکن است در اظهارات یا تصاویر دروغین دخیل نباشند که باعث رنجش رقبا می شوند. چنین قوانینی توسط کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در سال ۱۹۷۹ در بیانیه سیاستگذاری مربوط به تبلیغات مقایسه ای تنظیم شده است ، که می گوید: “تبلیغات مقایسه ای به عنوان تبلیغات تعریف می شود که مارک های جایگزین را با ویژگی ها یا قیمت های قابل اندازه گیری عینی مقایسه می کند و مارک جایگزین را توسط آن مشخص می کند. نام ، تصویرگری یا سایر اطلاعات متمایز. “

سایر کشورها تعاریف و قوانین حاکم بر تبلیغات تطبیقی ​​را اتخاذ کرده اند ، هر چند که هر کشور با موضوع متفاوت است. در انگلستان ، هر مقایسه ای که از علائم تجاری رقیب استفاده می کرد ، نقض محسوب می شد. در استرالیا هیچ قانونی وجود ندارد که به طور خاص تبلیغات تطبیقی ​​را در نظر بگیرد ، اما استانداردهایی براساس سابقه قانونی وجود دارد.

روش های مقایسه ای تبلیغات

یک تاکتیک معمول برای تبلیغات تطبیقی ​​استفاده از یک محصول جعلی است که نمایانگر یک رقیب است. بینندگان آگهی محصول جعلی را با کالای رقیب مرتبط می کنند اما از آنجا که هیچ مقایسه یا علامت تجاری دقیقی از آن استفاده نشده است ، قوانین FTC را رعایت می کند. تاکتیک دیگر استفاده از یک تقلید تبلیغاتی است که بینندگان با یک رقیب در ارتباط خواهند بود اما به طور مستقیم آنها یا محصول خود را ارجاع نمی دهند.

گاهی اوقات ، مقایسه ممکن است طبق آنچه پیش بینی شده عمل نکرده باشد ، زیرا می تواند باعث افزایش آگاهی در بین مصرف کنندگان کالایی شود که محصول تبلیغ کننده در مقابل آن است. در واقع ، آن را به عنوان تبلیغات رایگان عمل می کند – به ویژه اگر تفاوت بین محصولات به اندازه کافی از نظر مصرف کننده قابل توجه نباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا