-------
بلاگ

بازاریابی مستقیم چیست؟ مزایا ، مراحل شروع یک کمپین

بازاریابی مستقیم چیست؟ مزایا ، مراحل شروع یک کمپین

بازاریابی مستقیم چیست؟مزایا ، مراحل شروع یک کمپین

چرا و چگونه می توانید استراتژی تبلیغاتی بازاریابی مستقیم خود را بسازید ؟ بازاریابی مستقیم یکی از موثرترین روشهای بازاریابی است و مانند نتایج واضح و قابل اندازه گیری دارای مزایای بسیاری است.

عطف بازاریابی به یک علم شور و شوق ما است، به طوری که در این مقاله من توضیح مزایای بازاریابی مستقیم اینترنتی، مثال ها، و این مراحل را برای یک کمپین موفق.

آیا می خواهید از روندهای برتر بازاریابی دیجیتال برای سال ۲۰۲۰ مطلع شوید ؟ برای کشف ۱۳۰ روند و پیش بینی ما ، کتاب الکترونیکی رایگان  ما را بارگیری کنید!

بازاریابی مستقیم

بازاریابی مستقیم چیست؟

بازاریابی مستقیم چیست؟ مزایا ، مراحل شروع یک کمپین,بازاریابی مستقیم یک نوع از کمپین تبلیغاتی است که به دنبال دستیابی به  یک عمل خاص در یک گروه انتخاب شده از مصرف کنندگان (مانند سفارش، فروشگاه و یا وب سایت، و یا یک درخواست برای اطلاعات) در پاسخ یک عمل ارتباطی توسط بازاریاب انجام می شود. این ارتباطات می تواند قالبهای مختلفی از جمله پست پستی ، مارکت تجاری ، نقطه فروش و غیره را در بردارد. یکی از جالب ترین روشها بازاریابی مستقیم ایمیل است.

یک جنبه ضروری بازاریابی مستقیم است که پاسخ مصرف کننده قابل اندازه گیری است : به عنوان مثال، اگر شما ارائه تخفیف برای فروشگاه آنلاین، شما باید شامل نوعی از کوکی یا پیکسل به شما اجازه می دانم در صورتی که کاربر از کد استفاده می شود.

مزایای بازاریابی مستقیم

بازاریابی مستقیم به شما امکان می دهد محصول یا خدمات خود را مستقیماً به مخاطب مورد نظر خود ارتقا دهید و نتایج را به سرعت اندازه بگیرید ، اما مزایا در اینجا متوقف نمی شود. در اینجا برخی از مزایایی که بازاریابی مستقیم دیجیتال می تواند برای برند شما به ارمغان آورد:

تقسیم بندی بالا و هدف گذاری .

یکی از مزیت های مهم این نوع بازاریابی این است که شما می توانید با پیام های شخصی شده به بخش مخاطبان خاص خود برسید. اگر می خواهید موفق شوید ، باید زمان خود را برای تحقیق و شناسایی مصرف کنندگان که به احتمال زیاد تبدیل می کنند و در نتیجه تلاش های خود را به سمت اقداماتی سوق دهید که واقعاً کارایی داشته باشند ، سرمایه گذاری کنید.

بودجه بازاریابی خود را بهینه کنید.

 پرداختن به بازاریابی مستقیم آنلاین به مخاطب خاص ، به شما این امکان را می دهد تا اهداف واقع بینانه را تعیین کرده و فروش خود را با بودجه محکم بهبود ببخشید. اگر درست کارزار مستقیم خود را بهینه کنید ، تنها با درصد کمی از هزینه تبلیغات سنتی به نتایج می رسید.

فروش خود را با مشتریان فعلی و سابق افزایش دهید. بازاریابی مستقیم دیجیتال به شما امکان می دهد تا با استفاده از مشتریان فعلی خود ارتباط برقرار کنید تا ضمن ادامه دادن ارزش ، رابطه را زنده نگه دارید. همچنین به شما امکان می دهد تا با مشتریان قدیمی ارتباط برقرار کرده و فرصت های فروش جدیدی را ایجاد کنید.

استراتژی های وفاداری خود را ارتقا دهید.

تماس مستقیم با مشتریان به شما امکان می دهد تبلیغات ، ایمیل و پیشنهادات خود را برای ایجاد پیوند فوری سفارشی کنید. برای به حداکثر رساندن نتایج ، می توانید روش های بازاریابی مستقیم خود را با برنامه وفاداری خود ترکیب کنید.

فرصت های جدید تجاری ایجاد کنید.

 بازاریابی مستقیم به شما این امکان را می دهد که در هر زمان با خواسته های بازار سازگار باشید و به طور مؤثرتری پاسخ دهید.

نتایج را آزمایش و تجزیه و تحلیل می کند.

 کمپین های پاسخ مستقیم به شما این امکان را می دهند که مستقیماً نتایج خود را اندازه بگیرید. از این فرصت استفاده کنید که بیشترین آزمایشات خود را تحت فشار قرار دهید و در زمان واقعی تصمیم بگیرید.

۳ نمونه از بازاریابی مستقیم

قدرتمندترین و ابتکاری ترین استراتژی های بازاریابی مستقیم می خواهند با استفاده از محتوا که مستقیماً به مصرف کننده اعم از جسمی و همچنین از طریق بازاریابی ایمیل تحویل داده شود ، واکنشی در مخاطبان هدف ایجاد کنند.

یک طراحی گرافیکی بسیار چشمگیر ، یک محصول غافلگیرکننده یا ویدئویی که قلبهای شنونده را لمس می کند ، می تواند یک پاسخ مستقیم از مصرف کننده ایجاد کند.

در زیر سه نمونه عالی از بازاریابی مستقیم را مرور خواهیم کرد. اگر نمونه های بیشتری می خواهید ، این پست وبلاگ را بررسی کنید .

تویوتا کرولا

بازاریابی مستقیم در صورت استفاده صحیح از فرصت های خوبی برای مشاغل است ، اما همچنین راهی مناسب برای آژانس ها برای نشان دادن محصولات خود است. اگر آنها تمام خلاقیت خود را به این استراتژی برسانند و از تکنیک های تبلیغاتی واقعاً تکان دهنده استفاده کنند ، این کمپین مدت هاست که مورد توجه عموم قرار خواهد گرفت (و مشتری های بالقوه را جذب می کند). نمونه بارز این فیلم زیر تویوتا است .

نام تجاری را لمس کنید

این آژانس برندسازی است که پتانسیل مارک های آنها را به حداکثر می رساند. آنها در پراگ هستند و بیش از ۱۵ سال تجربه در کارزارهای جهانی دارند. آنها طرحی را برای بازاریابی مستقیم با یک نسخه تأثیرگذار “ما خون خود را برای مارک گذاری خوب می دهیم” و یک طراحی گرافیکی طراحی کردند که متناسب با پیام باشد. این واقعاً یکی از بزرگترین نمونه های بازاریابی مستقیم است که تاکنون دیده ایم!

برای ارسال مستقیم به نامه های آنها “کیسه خون” (نگران نباشید – این جعلی بود) بود. طراحی ایمیلی که برای آنها ارسال شده بود در همان خط بود و عکس جلد در وب سایت آنها تصویری بود با دو پزشک که کیسه خون را با کپی زیر حمل می کردند. در واقع ، آنها در تمام فصل در Touch Branding مطابقت داشتند و این راهی بود برای “قلاب” کردن شرکتهای بالقوه به مشتری. 

بوم

زیبایی ایمیل های Canva در سادگی آن است. هنگامی که آنها یک طراحی جدید طراحی می کنند ، آن را به همه مشترکین خود تبلیغ می کنند و برای آنها ایمیل ارسال می کنند تا آنها بدانند و بتوانند در ارائه ها و اینفوگرافیک های خود از الگوی جدید استفاده کنند. در Cyberclick ما عاشقان بسیار خوبی برای این ابزار بازاریابی آنلاین هستیم (بنابراین ممکن است کمی مغرضانه باشیم) و معتقدیم که ایمیل های آنها نمونه های خوبی از بازاریابی مستقیم است.

کمپین بازاریابی ایمیل مستقیم خود را آتش بزنید

آماده برای شروع؟

 ما گام به گام نحوه راه اندازی یک کمپین پستی مستقیم را توضیح خواهیم داد:

لیست مخاطب خود را توسعه دهید.

 اولین قدم برای ایجاد یک  کمپین بازاریابی مستقیم از طریق ایمیل  ، شناختن افرادی است که می خواهید هدف گذاری کنید. در بازار می توانید لیست های ایمیل بسیاری را براساس بخش پیدا کنید ، اما باید سفارشی سازی خود را بیشتر انجام دهید و کاربرانی را پیدا کنید که واقعاً به محصول شما علاقه مند هستند. برای کسب نتیجه ، می توانید یک کمپین بازاریابی ورودی را بر اساس محتوا (مانند بارگیری یک کتاب الکترونیکی) یا تبلیغات نسل منجر در توییتر امتحان کنید. هر کاری انجام دهید ، فراموش نکنید که همه موارد لازم برای تقسیم بندی لیست مخاطبین خود ، به عنوان مثال ، چند مرتبه آنها از سایت شما یا محصولاتی که مورد علاقه آنهاست بازدید می کنند.

نامه ایده آل را ایجاد کنید. 

موضوع ، متن ، نمادها و فراخوان برای اقدام … هیچ چیز در کمپین بازاریابی ایمیل شما نباید تصادفی باشد. خلاقیت و تقسیم بندی را تراز کنید.

یک کد یا پیکسل شناسایی را وارد کنید.

 همانطور که در بالا ذکر شد ، یکی از کلیدهای  هدایت بازاریابی  ، امکان اندازه گیری دقیق تمام نتایج است. برای انجام این کار ، باید یک کد پیکسل را در ایمیل های خود وارد کنید که کاربرانی را که از طریق این کمپین خاص به سایت شما آمده اند ، شناسایی می کند.

کمپین را آزمایش کنید. 

برای تست A / B از آزمایش های ایمیل خود استفاده کنید و کشف کنید که واقعاً با مخاطبان شما چه کار می کند. موضوع ، تصاویر ، دکمه ، زمان ارسال شده … تمام انواع ممکن را امتحان کنید.

یک کمپین مداوم قرار دهید .

 یک ایمیل آزمایشی ارسال کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه چیز به راحتی اجرا می شود و کمپین خود را راه اندازی کنید. اما مراقب باشید! همانطور که در شبکه های اجتماعی و سایر ابزارهای تبلیغاتی دیجیتال وجود دارد ، در صورتی که نمی خواهید در حالت فراموشی قرار بگیرید ، باید آن را در زمان و روز ایده آل ارسال کنید تا از زمان بیکار بودن خودداری کنید. 

پاسخ مصرف کننده .

 آماده! حالا فقط باید منتظر ماند تا عکس العمل های هدف خود را ببینید. قبل از نتیجه گیری ، پنجره ای از زمان معقول بگذارید ، زیرا همه افراد فوراً به ایمیل خود نگاه نمی کنند.

نتایج کمپین را تجزیه و تحلیل کنید.

  در آخر ، شما باید چگونگی عملکرد کمپین خود را اندازه گیری کنید. چند نفر نامه را باز کرده اند ، کلیک کرده اند یا تبدیل شده اند؟ اگر چندین نسخه را امتحان کرده اید ، چه چیزی بهتر عمل کرده است و چرا؟ از این نتیجه گیری ها برای مبارزات بعدی استفاده کنید و ببینید که چقدر سریع یک کمپین بازاریابی مستقیم موثر واقع می شوید.

 به یاد داشته باشید ،  برنامه ریزی و آمادگی خوب کلید موفقیت  برای بازاریاب های دیجیتال است. در مبارزات بازاریابی مستقیم خود موفق باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا