بودجه تبلیغاتی چیست؟

بودجه تبلیغاتی چیست؟ ، مبلغ مشخصی برای ترویج محصولات یا عقاید یک تجارت یا سازمان است. بودجه های تبلیغاتی برای پیش بینی هزینه های اساسی مرتبط با رشد یک تجارت یا حفظ نام تجاری ایجاد می شوند. بودجه اغلب برای حفظ نرخ رشد انتظار می رود براساس درصد فروش یا سود تعیین می شود.

موارد اصلی

بودجه تبلیغاتی به پولی اختصاص داده شده برای بازاریابی ، تبلیغات یا فروش یک محصول یا مارک اختصاص دارد.

مبلغ بودجه برای تبلیغ یک محصول جدید یا موجود به آنالیز تجارت ، تحقیقات بازار و بازده پیش بینی سرمایه گذاری بستگی دارد.

تغییر در منظره تبلیغات دلارهای تبلیغاتی را از تبلیغات چاپی و به سمت کمپین های مبتنی بر وب یا رسانه های اجتماعی دور کرده است.

بودجه های تبلیغاتی چگونه کار می کنند

تبلیغات و بازاریابی یک تجارت نشانگر هزینه هایی است که اکثر مشاغل دارای زمان سختی پیش بینی می کنند ، به همین دلیل ممکن است از روش درصد استفاده شود. بودجه تبلیغاتی می تواند در پیش بینی خطوط جدید محصولات در آینده نزدیک منتشر شود.

بودجه تبلیغاتی بالا می تواند در دوره ای که چنین دارایی ها هزینه می شوند سود را کاهش دهد. شرکتها ممکن است براساس این فرض که فروش یا آگاهی در بین مشتریان افزایش یابد ، چنین هزینه های بالاتری را مجاز کنند.

بودجه های تبلیغاتی معمولاً شامل پولی است که برای تبلیغات در رسانه ها از جمله رادیو ، تلویزیون ، اینترنت و چاپ می شود. بودجه تبلیغاتی یک شرکت می تواند شامل هزینه هایی برای فعالیتهای ایمیل ، دسترسی به رسانه های اجتماعی و علائم در فضای باز باشد. بودجه تبلیغاتی همچنین ممکن است به استخدام متخصصان و مشاوران خارجی باشد که کمپین ها را توسعه می دهند و تبلیغات را در رسانه ها و مکان های مناسب قرار می دهند. این می تواند شامل پیمانکاری بنگاه های اطلاعات بازاریابی برای تفسیر داده هایی باشد که نشان می دهد چگونه دلار هزینه شده برای بازاریابی برای شرکت تبدیل به مشاغل جدید یا مکرر می شود.

روند تصمیم گیری در سازمان ها وقتی به تخصیص بودجه برای بودجه های تبلیغاتی می پردازند ، تکامل می یابد. استراتژی های بودجه تغییر می یابد ، زیرا توجه مردم همچنان از رسانه های قدیمی ، سنتی مانند چاپ فاصله می گیرد تا بیشتر روی رسانه های دیجیتال ، آنلاین و تلفن همراه متمرکز شود.

تغییر دینامیک بودجه های تبلیغاتی

در حالی که اندازه کلی بودجه تبلیغاتی یک شرکت ممکن است تغییر نکرده باشد ، ممکن است شیوه تقسیم پول در اختیار شما باشد. به عنوان مثال ، پولی که قبلاً از طریق تلویزیون از طریق تبلیغات اختصاص داده شده بود ، اکنون می تواند شامل برنامه هایی باشد که به تلفن های هوشمند به افراد می رسد.

تغییراتی که با روند بودجه تبلیغاتی رخ می دهد می تواند تأثیر مستقیمی بر صنایع رسانه ای داشته باشد که به آن درآمدها متکی هستند. کاهش ارزش دلار برای روزنامه ها و سایر رسانه های چاپی ، زیرا شرکت ها این سرمایه ها را به جای رسانه های دیجیتال و سایر رسانه ها هدایت می کردند ، باعث کاهش صنعت روزنامه ها و مجلات شد.

بودجه تبلیغاتی چیست؟

شرکت ها به طور مرتب میزان بازده سرمایه گذاری را از بودجه تبلیغاتی خود می سنجند. نتایج اغلب تأثیر قابل توجهی در جایی دارند که شرکتها همچنان وجوه خود را تأمین می کنند. به عنوان مثال ، اگر یک کمپین بیلبورد نتواند در همان زمان پیام های بازاریابی رسانه های اجتماعی باعث افزایش فروش شود ، یک شرکت احتمالاً استراتژی خود را تغییر خواهد داد. در بسیاری موارد ، بودجه تبلیغاتی در این شرکت تنظیم می شود تا سرمایه گذاری بیشتری در رسانه های اجتماعی انجام شود.

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

ارسال دیدگاه برای %s

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>