سرویس شبکه های اجتماعی چیست؟

سرویس شبکه های اجتماعی چیست؟یک سرویس شبکه های اجتماعی (SNS) وسیله ای برای ایجاد روابط با افراد دیگر است که علاقه ، پیش زمینه یا رابطه واقعی با یکدیگر دارند. کاربران خدمات شبکه های اجتماعی نمایه ای را با اطلاعات شخصی ، عکس ها و غیره ایجاد می کنند و با پروفایل های دیگر ارتباط برقرار می کنند.

این کاربران سپس از ارتباط خود برای رشد روابط از طریق اشتراک گذاری ، ایمیل ، پیام فوری و اظهار نظر استفاده می کنند. همچنین ممکن است از خدمات شبکه های اجتماعی به ” سایت شبکه های اجتماعی ” یا به سادگی ” رسانه های اجتماعی ” یاد شود.

خدمات شبکه های اجتماعی

اولین SNS ، SixDegrees.com در سال ۱۹۹۷ آغاز شد و به زودی توسط Friendster ، MySpace و Facebook دنبال شد. امروزه طیف گسترده ای از SNS وجود دارد و تقریبا ۸۰٪ آمریکایی ها دارای پروفایل SNS هستند. SNS از سایتهایی متغیر است که در آن کاربران دارای منافع عمومی نسبت به افرادی هستند که کاربران از آنها منافع خاصی دارند.

موارد مهم

  • یک سرویس شبکه های اجتماعی (SNS) وسیله ای برای ایجاد روابط با افراد دیگر است.
  • خدمات شبکه های اجتماعی بیشتر به “سایت های شبکه های اجتماعی” یا “رسانه های اجتماعی” گفته می شود.
  • مدل های کسب و کار خدمات شبکه های اجتماعی مبتنی بر تبلیغات آنلاین است.

SNS تخصصی موفق شامل YouTube ، Instagram ، Twitter ، LinkedIn ، Reddit ، Snapchat ، Tumblr ، Pinterest و TikTok است. پروفایل های SNS در سراسر جهان بسیار محبوب است. فیس بوک به تنهایی بیش از ۲٫۴ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد.

سرویس شبکه های اجتماعی چیست؟

مدل کسب و کار خدمات شبکه های اجتماعی مبتنی بر تبلیغات آنلاین است ، یا از طریق تبلیغات هدفمند که از اطلاعات شخصی فرد ، عادات جستجو ، مکان یا سایر داده هایی از آن استفاده می کند ، یا با فروش اطلاعات شخصی به اشخاص ثالث. فناوری های بی سیم موبایل مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها به رشد استفاده و استفاده از SNS اجتماعی کمک کرده اند.

ویژگی های خدمات شبکه های اجتماعی

در حالی که خدمات شبکه های اجتماعی ممکن است اشکال مختلفی به خود بگیرد ، آنها ویژگی های مختلفی مانند همه با استفاده از اینترنت دارند. سایر خصوصیات مشابه عبارتند از:

  • محتوای تولید شده توسط کاربر ، مانند عکس ها ، فیلم ها و پست هایی که سایر فعالیت ها و علایق پوستر را به آنها اطلاع می دهد.
  • امکان اتصال افراد از سرتاسر جهان ، اگرچه برخی سیستم عامل ها توصیه می کنند که افراد قبل از اتصال آنلاین ، یکدیگر را در زندگی واقعی بشناسند.
  • آنها آزاد هستند. مدل تجاری آنها مبتنی بر وسعت عضویت است ، بنابراین شارژ برای استفاده می تواند نتیجه ای نداشته باشد. هنوز این احتمال وجود دارد که اگر یک شبکه به اندازه کافی بزرگ و مفید باشد ، شارژ هزینه ممکن است امکان پذیر باشد.
  • آنها افراد را با تاریخهای مشترک ، مانند حضور در مدرسه ، همکاران کاری یا افرادی که علاقه مشترک دارند ، به هم پیوند می دهند.
  • آنها ممکن است به جعل و توسعه روابط بین افرادی که یک حرفه یا شبکه تجاری دارند کمک کند .
  • آنها ممکن است برای کمک به افراد در یافتن اطلاعات ، محصولات ، خدمات یا منابعی که برایشان مهم است ، به کار بیایند.

خطرات خدمات شبکه های اجتماعی

برخی از کاربران از امنیت پروفایل های SNS نگران نیستند ، همانطور که در فاش شده مارس ۲۰۱۸ در مورد چگونگی Cambridge Analytica ، یک شرکت اطلاعات سیاسی ، به طور غیرقانونی با جمع آوری اطلاعات غیرقانونی از حدود ۵۰ میلیون پروفایل کاربران آمریکایی برای هدف قرار دادن محتوای بسیار سیاسی شده است.

علاوه بر نشت اطلاعات احتمالی شخصی ، از جمله اطلاعات مالیاتی و شناسایی شخصی ، کاربران SNS که به تنظیمات حریم خصوصی خود دقت نمی کنند ، متوجه می شوند که افراد غریبه می توانند حرکات خود را ردیابی کنند یا عکس های مشکوک را مشاهده کنند.

سرویس شبکه های اجتماعی چیست؟

این مخصوصاً نگرانی هایی را برای متقاضیان شغل ایجاد می کند که کارفرمایان بالقوه ممکن است به عنوان بخشی از روند استخدام ، پروفایل های خود را جستجو کنند. استفاده بیش از حد از خدمات شبکه های اجتماعی ممکن است منجر به افسردگی و اضطراب شود . اینگونه خدمات ممکن است قلدری و سایر خطرات مربوط به امنیت کودک را تسهیل کند.

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

ارسال دیدگاه برای %s

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>