شغل بازاریابی چیست و چه کارهای انجام میدهند

شغل بازاریابی چیست و چه کارهای انجام میدهند خب مدتهاست در مورد بازاریابی می شنوید ، و احتمالاً حتی بعضی افراد را در این زمینه می شناسید. اما وقتی از خود می پرسید ، ” بازاریاب ها چه می کنند؟” جزئیات کمی فازی می شوند. در زمینه ای به اندازه بازاریابی – دلیل خوبی برای آن وجود دارد. توضیحات شغلی در بازاریابی می تواند برای دو حرفه ای که عناوین شغلی یکسان یا مشابه را با هم به اشتراک می گذارند ، صد درصد متفاوت باشد!

بازاریابی منطقه گسترده ای از تخصص است که شامل بسیاری از زمینه های مختلف تمرکز ، مهارت ها و توضیحات شغلی است. کار در موقعیت بازاریابی مستلزم نمایش یک شرکت در نور مثبت است ، اغلب با نشان دادن مشتری یا مشتری چرا باید به یک شرکت اعتماد کنند و کالاها یا خدمات آن را خریداری کنند.

به طور خاص بازاریاب چه کاری انجام می دهد؟ صدها شرح شغل واقعاً وجود دارد. اما ما از بازاریابان خواسته ایم تا در مورد برخی از دسته های بزرگتر بازاریابی و همچنین توضیحات شغلی آنها ، به اشتراک بگذارند تا به تخیل تصورات شما کمک کنند. نگاهی دقیق تر به این اشکال بازاریابی بیندازید تا ببینید آیا می توانید خود را در این زمینه ببینید.

شرح شغل بازاریابی

بازاریابان مغزی هستند که درباره محصولات یا خدمات سازمان خود صحبت می کنند. طبق اطلاعات دفتر آمار کار (BLS) ، آنها بر روند بازار نظارت دارند ، فعالیتهای تبلیغاتی ایجاد می کنند ، استراتژی های قیمت گذاری و استراتژی های هدف گذاری را بر اساس داده های جمعیتی تهیه می کنند و با این شرکت همکاری می کنند تا آگاهی بیشتری نسبت به آنچه ارائه می دهند ، توسعه دهند. 1

هنگامی که می خواهیم توضیحات شغلی در بازاریابی را تعریف کنید ، ربکا گوتیرز ، VP بازاریابی در Blink Charging ، می گوید شما به احتمال زیاد پاسخی جهانی پیدا نمی کنید. گوتیرز می گوید: “من به عنوان یک بازاریاب در مشاغل کوچک و متوسط ​​نمی توانم روی هر نوع مهارت یا کانال بازاریابی خاصی تمرکز کنم بلکه باید در همه چیز آشنا و با تجربه باشم.”

آیا این کمی طراحی گرافیکی ، مشارکت در روابط عمومی ، بازاریابی دیجیتال ، بهینه سازی موتور جستجو و حتی طراحی وب است. به گفته گوتیرز ، بازاریابان در بسیاری از کانال های مختلف و مناطق مهارت کار می کنند. “میزان پیشرفت مهارت های بازاریاب با پیشرفت های فناوری افزایش یافته است.”

به جای توضیحات شغلی گسترده ، به احتمال زیاد توضیحات شغلی فردی را برای چندین نقش تخصصی پیدا خواهید کرد. بسیاری از این نقش ها در یکی از دو سطل قرار می گیرند – بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی.

بازاریابان در بازاریابی دیجیتال چه کاری انجام می دهند؟

یک دسته بزرگ از بازاریابی این روزها بازاریابی دیجیتال است . اگر به هر اتفاقی که این روزها آنلاین می افتد فکر می کنید ، تصریح می کنید که این تلاشها توسط خودشان چقدر گسترده است. ما از متخصصان بازاریابی دیجیتال خواسته ایم تا در مورد انواع مختلف بازاریابی در این شاخه از رشته صحبت کنند. با این حال ، توجه به این نکته مهم است که این دسته ها به طور مداوم با هم همپوشانی دارند و تغییر می کنند. این فقط تصویری از برخی از تمرکزهای بازاریابی زیادی است که در آنجا وجود دارد.

بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

بازاریابی PPC شامل محتوای پشتیبانی شده در موتورهای جستجو ، وب سایت ها و موارد دیگر می باشد. در بسیاری از موارد ، این افراد هستند که با پرداخت هزینه جابجایی مطمئن می شوند که صفحه فرود محصول یا خدمات یک کسب و کار در بالای نتایج جستجو قرار گرفته است. این بخش “پرداخت شده” از بازاریابی موتورهای جستجو است – همچنین نقشهای “ارگانیکی” برای افزایش دید موتور جستجوگر وب سایت وجود دارد.

“با به روز رسانی مکرر و ویژگی های جدید به طور منظم معرفی شده، شما را به تلاش برای نگه دارید تا تاریخ با آنچه در جریان است، و یا خطر انداختن پشت منحنی، می گوید:” جیمی برگس، مدیر حساب SEO / PPC در Cariad بازاریابی . “کار برای آژانس ، من در معرض طیف گسترده ای از مشتری ها و صنایع قرار می گیرم ، این یک روش عالی برای یادگیری آنچه برای هر سوله خاص و به طور کلی آنلاین است” است.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

SEO همچنین شامل کار با موتورهای جستجو است ، اما با جلب توجه به الگوریتم های آنها به جای پرداخت در مقابل هزینه پشت سر هم در بالای رتبه ها. این بخشی از طرف “ارگانیک” بازاریابی موتورهای جستجو است. “بهینه سازی سایت است که بسیار یک استراتژی بلند مدت، می گوید:” جیمز رابینسون، مدیر بازاریابی در بوفالو ۷ . “تغییراتی که امروز ایجاد می کنید ممکن است ماهها تأثیر نداشته باشد.”

رابینسون می گوید ، بازاریابی سئو ، به ویژه هنگامی که با هدف جذب مشاغل انجام شود ، می تواند مقرون به صرفه ترین شکل بازاریابی موجود باشد. وی ادامه داد: “شما باید واقعاً به روز بمانید و چون Google® الگوریتم های آنها را تغییر می دهد ، اگر می خواهید به نتایج خود ادامه دهید باید با آنها تغییر کنید. این سخت تر و سخت تر می شود ، اما این بدان معنی است که اگر به درستی سرمایه گذاری کنید ، می توانید از رقابت خود فاصله بگیرید. “

بازاریابی محتوا

راج وردمن از 99firms.com می گوید: “تفاوت بین بازاریابی محتوا و سایر بازاریابی ها ، نوعاً بازاریابی سنتی ، این است که بازاریابی محتوا کالاها یا خدمات را نمی فروشد .” “هدف اصلی آن ایجاد ارزش برای مشتریان و ایجاد روابط محکم بین برند و مشتریان است.”

بازاریابی محتوا مانند SEO (و غالباً در کنار SEO) باعث می شود تا اثربخش شود. وردمن می گوید ، محاسبه بازده سرمایه گذاری با بازاریابی محتوا – به ویژه در آغاز ، دشوار است.

Saralyn Ward ، مدیر بازاریابی و ارتباطات در صفحه ۱ می گوید: “من به عنوان یک بازاریاب محتوا ، کار من یافتن جذاب ترین ، خلاق ترین و مختصر ترین راه برای برقراری ارتباط با شرکت ما است .” از آنجایی که بازاریابان محتوا سعی در جذب مشتری دارند ، آنها به مخاطبان آینده نگر توجه می کنند و محتواهایی را ایجاد می کنند که مورد توجه و اطلاع رسانی قرار گیرد. “من دوست دارم که کار من از من بخواهد که در خارج از صندوق فکر کنم و راه های جدید برقراری ارتباط را بیابم.”

بازاریابی ویدیویی

“منطقه من از تجربه و تخصص های ویدئویی و بازاریابی محتوا است، می گوید:” کریس Stasiuk، بنیانگذار و مدیر خلاق از امضاء ویدیو گروه . “کوتاه داستان کوتاه ، ما داستان های مشتریان خود را به دارایی های ویدیویی تبدیل می کنیم که به آنها کمک می کند تا مشکلات تجاری را حل کنند.”

استاسیو توضیح داد که بازاریابان ویدیو می توانند تعامل را در سطح بسیار عمیق تری نسبت به بسیاری از اشکال دیگر بازاریابی پیگیری کنند. ما می توانیم نه تنها کسی که یک ویدیو را تماشا می کند ، بلکه در صورت مکث ، صعود ، دو بار تماشای یا تماشای چند ثانیه تماشا کنید. این داده ها به ما کمک می کند تا محتوای آینده بهتر داشته باشیم و در نهایت بازاریان بهتری شوند. “

عناوین شغلی بازاریابی دیجیتال

اگرچه این به هیچ وجه یک لیست جامع نیست ، عناوین شغلی زیر به طور کلی با بازاریابی دیجیتال همراه است:

  • مدیر رسانه های اجتماعی
  • متخصص سئو
  • مدیر برند دیجیتال
  • متخصص رسانه ای
  • متخصص بازاریابی محتوا

بازاریابان در بازاریابی سنتی چه می کنند؟

بازاریابی سنتی تلاش های دستیابی به دیجیتال را از بین نمی برد ، اما کمتر به برخی از ابزارهای اصلی بازاریابی دیجیتالی متکی است. اگر به نحوه کار بازاریابی حتی ۲۰ سال پیش فکر می کنید ، بهتر می دانید آنچه که این اصطلاح چتر را شامل می شود – رادیو ، تلویزیون ، روزنامه ، مجله ، بیلبورد ، تلگرام ، تلاش های چهره به چهره و موارد دیگر. برای بسیاری از شرکتها – یک رویکرد غیر دیجیتالی با مشتری خود ارتباط بهتری دارد. 

بازاریابی تجربی

امیلی فریتز ، مدیر بازاریابی در دیو می گوید: “من در یک آژانس بازاریابی کار می کنم که در بازاریابی تجربی تخصص دارد .” “این یک روند رو به رشد در بازاریابی است که مستقیماً با دعوت از آنها برای مشارکت در فعال سازی نام تجاری در زندگی واقعی ، معمولاً دست و پاگیر ، مصرف کنندگان را درگیر می کند.” فریتز می گوید بازاریابی تجربی ممکن است مانند مغازه های پاپ آپ ، اقساط واقعیت مجازی یا یک سری رویدادها باشد.

وی گفت: “در دنیای سنگین دیجیتال ، بازاریابی تجربی از هم ریخته و آشفتگی شکسته می شود. این یک تجربه در زندگی واقعی است که صراحتاً با موقعیت و شخصیت یک برند ارتباط برقرار می کند. “Fritz توضیح می دهد.

شغل بازاریابی چیست و چه کارهای انجام میدهند

از آنجا که این نوع کمپین بازاریابی بیشتر به ایجاد روابط می پردازد ، فریتز می گوید این امر می تواند در ایجاد و حفظ وفاداری به برند کمک کند. به عنوان مثال ، یک فروشگاه صنایع دستی آجر و ملات می تواند یک رویداد کاردستی را در فروشگاه راه اندازی کند ، ایجاد وزوز ، فرصت هایی برای آموزش مصرف کنندگان در مورد تجارت و تقویت درک مردم از برند.

فریتز می گوید: “همه چیز دیجیتال را کورکورانه دنبال نکنید ، زیرا فقط جهان در حال حاضر دیجیتال است.” “انسان ها شروع به هوس تجربه های احشایی در خارج از صفحه نمایش خود می کنند. برای کاوش در تمام رشته های بازاریابی: تحقیق ، فروش ، استراتژی ، تحلیلگر ، رسانه ، تبلیغات ، خلاق ، خرده فروشی ، محتوا ، دیجیتال ، رسانه های اجتماعی ، ایمیل ، روابط عمومی ، وابسته ، حمایت مالی ، چاپ ، پخش ، رسانه های نوظهور ، نمایش تجارت ، رویداد و بله ، تجربی! “

Fritz حتی اگر در زمینه کار در جاده ای تخصص داشته باشید ، توضیح می دهد که تجربه ای که در بسیاری از رشته ها به دست آورده اید ، فقط باعث می شود کار تخصصی شما بهتر شود.

بازاریابی محلی

تابلوهای تبلیغاتی ، ایستگاه های اتوبوس ، تابلوهای اعلانات کافه و … بازاریابی محلی در همه جا است. اگر شرکت شما در یک فضای فیزیکی وجود داشته باشد ، شانس وجود دارد ، برخی از عناصر بازاریابی محلی (چه سنتی و چه دیجیتال) بخشی از برنامه بازی شما خواهند بود.

گوتیرز تأکید می کند که بسیاری از بازاریابان از طیف گسترده ای از رویکردهای بازاریابی در مشاغل خود استفاده می کنند و در نمایندگی خود از یک شرکت بیش از هر سبک بازاریابی خاص تخصص دارند. “هرگز یک روز کسل کننده وجود ندارد که شما طیف گسترده ای از مهارت های بازاریابی را داشته باشید. ممکن است یک روز ممکن است در حال طراحی یک کمپین ایمیل برای یک محصول تجاری به شغل باشم و روز دیگر ممکن است در کنار یک طراح گرافیک خود در یک تبلیغات تبلیغاتی برای تاکسی ها و ایستگاه های اتوبوس با پشتیبانی بازاریابی رسانه های اجتماعی مشغول به کار باشم. “

به گفته گوتیرز ، طیف گسترده ای از پروژه ها هر روز هیجان انگیز می کند ، و پیدا کردن راه های خوب برای تعامل با مشتری محلی محلی راهی مهم برای به دست آوردن تجربه است. او می گوید: “من توصیه می کنم در بازاریابی محلی و سازمان های غیرانتفاعی شرکت کنید.” “این گروه ها همچنین به طور مکرر به داوطلبان احتیاج دارند.”

تحقیقات بازار

یکی دیگر از حوزه های تمرکز بازاریابی که همیشه بین بازارهای سنتی و دیجیتالی مرتب نمی شود ، تحقیق در استخراج اشکال مختلف داده ها به منظور اثربخشی بهتر یک محصول است. برای این کار ، آنها تحقیق رقابتی ، نظرسنجی در مورد مصرف کنندگان و تابلوهای مصاحبه از مشتریان بالقوه را انجام می دهند. این اطلاعات سپس برای تعیین موقعیت یابی محصول ، قیمت ، پیام های کلیدی و سایر تصمیمات مهم استراتژیک استفاده می شود – بسیاری از آنها بازاریابی سنتی و دیجیتال دارند. 

عناوین شغلی بازاریابی سنتی

مانند لیست عناوین شغلی بازاریابی دیجیتال ، این فقط خراش سطح است – اما اگر می خواهید حرفه خود را در سمت “سنتی” بازاریابی متمرکز کنید ، به دنبال عناوین شغلی مشابه موارد زیر باشید:

  • ژنرال بازاریابی
  • هماهنگ کننده بازاریابی جامعه
  • مدیر برند
  • مدیر تبلیغات
  • استراتژیست توسعه تجارت

بازاریابان چه کاری انجام می دهند؟

بعد از خواندن این ، شما ممکن است فکر کنید که سوال بهتر این است که ” بازاریاب ها چه کاری انجام نمی دهند؟” با در نظر گرفتن همه این نقش ها ، روش ها و توضیحات شغلی در بازاریابی – این یک شرط بی خطر است که بگوییم بازاریابان گزینه های زیادی برای اعمال خلاقیت و توانایی های تفکر استراتژیک خود دارند.

اگر فکر می کنید شغلی با گزینه های بسیار گزنده به نظر می رسد ، آیا تاکنون فکر کرده اید که وارد بازاریابی شوید؟ Ward می گوید: “بازاریابی به عنوان یک صنعت از نظر کار روزانه بیشترین تنوع را دارد.” “و تقریباً برای هر مجموعه مهارت نقشی وجود دارد.”

اگر دوست دارید نوشتن ، بازاریابی محتوا وجود دارد. Ward توضیح می دهد اگر دوست دارید تصویری جذاب داشته باشید ، گرافیکی یا طراحی وب وجود دارد. ”آیا حل پازل را دوست دارید؟ ممکن است در سئو و تبلیغات پولی رشد کنید. تجزیه و تحلیل محور؟ تجزیه و تحلیل داده ها ممکن است مورد شما باشد. مدیریت روابط؟ شاید شما در مدیریت حساب عالی باشید. “

شغل بازاریابی چیست و چه کارهای انجام میدهند

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

ارسال دیدگاه برای %s

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>