۸ مرحله مهم برای بازاریابی مشاغل کوچک

  • *انجام تحقیقات بازار
  • *بازارهای هدف خود را مشخص کنید
  • *برنامه فروش منحصر به فرد خود را مشخص کنید
  • *نام تجاری خود را توسعه دهید
  • *راههای بازاریابی خود را انتخاب کنید
  • *اهداف و بودجه خود را تعیین کنید
  • *مشتریان وفادار خود را پرورش دهید
  • *نظارت و بررسی کنید

۸ مرحله مهم برای بازاریابی مشاغل کوچک چیست

۱-انجام تحقیقات بازار

تحقیقات بازار بخش مهمی از توسعه استراتژی بازار شما است. این در مورد جمع آوری اطلاعات است که بینشی در تفکر ، خریدن الگوهای و موقعیت مکانی مشتریان ارائه می دهد. علاوه بر این ، تحقیقات بازار همچنین می تواند به شما در انجام پیش بینی اولیه فروش ، نظارت بر روند بازار کمک کند و به آنچه که رقابت شما انجام می دهد توجه داشته باشید.

۲-بازارهای هدف خود را مشخص کنید

تلاش برای تبلیغ محصول یا خدمات خود به همه می تواند پرهزینه و بی اثر باشد. گروه بندی یا تقسیم بندی مشتریان بالقوه خود بر اساس ویژگی های خاص به تمرکز تلاش های بازاریابی شما کمک می کند.

به طور کلی تقسیم بندی براساس عواملی از قبیل:

  • جغرافیا – مکان
  • جمعیت شناسی – سن ، جنس ، سطح تحصیلات ، درآمد ، شغل
  • رفتار – وفاداری ، نگرش ، آمادگی برای خرید ، نرخ استفاده
  • سبک زندگی – طبقه اجتماعی ، شخصیت ، ارزش های شخصی.
  • بازار هدف شما باید به محصول یا خدمات شما نیاز داشته باشد و مایل به پرداخت پیشنهاد شما باشد.

۳-برنامه فروش منحصر به فرد خود (USP) را مشخص کنید

USP دلیل منحصر به فردی است که مشتریان شما از شما خریداری می کنند و نه رقبای شما – این همان چیزی است که باعث می شود تجارت شما از جمعیت متمایز شود. این مهم است که آنچه انجام می دهید متفاوت باشد و بتوانید آنرا به مشتریان بالقوه منتقل کنید. معمولاً ، این نشان دهنده دانش یا مهارت های خاص شما است.

USP شما ممکن است دارای یک پیشنهاد جدید یا منحصر به فرد باشد یا خدمات استثنایی ارائه دهد. با پاسخ دادن به سؤالات زیر ، توسعه USP خود را شروع کنید:

  • چه چیزی را بیشتر از محصولات و خدمات خود دوست دارید؟
  • چه مهارت یا دانش خاصی دارید؟
  • چه چیزی باعث می شود مشتریان به جای رقبای شما به سمت شما بیایند؟
  • مشتریان شما با خرید محصولات یا خدمات شما چگونه می توانند سود ببرند؟
  • هنگام توصیف شغل خود به غریبه ها ، به طور کلی کدام جنبه ها را برجسته می کنید؟

۴-نام تجاری خود را توسعه دهید

هر مشاغل ، صرف نظر از اندازه ، به احتمال زیاد به یک برند احتیاج دارد. یک مارک بیش از یک آرم ، رنگ یا برچسب است. یک مارک تجاری خوب بیان شده از نظر عاطفی با مشتریان هدف خود ارتباط برقرار می کند و شما را به چه کسی معرفی می کند ، چه چیزی در آن ایستاده اید و چه چیزی را تحویل می گیرید.

۵-راههای بازاریابی خود را انتخاب کنید

در حالی که تعداد زیادی در دسترس است ، وقتی تصمیم می گیرید از کدام یک استفاده کنید ، مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید.

گزینه ها شامل یک وب سایت تجاری ، رسانه های اجتماعی ، وبلاگ نویسی ، بروشور و آگهی های تبلیغاتی ، رویدادهای شبکه سازی ، تبلیغات چاپی ، کلمه از دهان ، تماس تلفنی و افت نامه ها است.

۶-اهداف و بودجه خود را تعیین کنید

اهداف بازاریابی به شما کمک می کند تا از طریق فعالیت های بازاریابی خود به چه هدفهایی برسید. : اهداف شما باید SMART باشند بازدید کنندگان pecific، متر easurable، ttainable، R elevant و تی مبتنی بر IME.

همچنین باید فعالیت های بازاریابی خود بودجه اختصاص دهید. بودجه بازاریابی شما باید عناصری مانند:

  • توسعه و نگهداری وب سایت
  • استراتژی بهینه سازی موتور جستجو
  • طراحی برندینگ
  • چاپ مواد تبلیغاتی (کارت ویزیت ، بروشور ، علائم و غیره)
  • تبلیغات
  • کمکهای مالی و حمایت مالی
  • استخدام کارکنان برای انجام فعالیتهای بازاریابی.

نکته: به عنوان یک قاعده کلی باید بین سه تا پنج درصد از گردش مالی واقعی یا مورد انتظار سالانه خود را در بازاریابی صرف کنید. اگر شغل شما جدید است ، شاید برای ساختن نمایه کسب و کار خود در ابتدا باید بودجه بیشتری اختصاص دهید.

۷-مشتریان وفادار خود را پرورش دهید

مشتریان شما رمز موفقیت شما هستند ، بنابراین مراقبت از آنها و تشویق وفاداری بسیار مهم است. ارائه خدمات به مشتریان استثنایی می تواند باعث شود افراد به عقب برگردند و شما را از رقبا جدا کنند.

راهکارهای ایجاد وفاداری در مشتریان عبارتند از:

  • به طور مرتب از طریق رسانه های اجتماعی ، وبلاگ ها یا اخبار الکترونیکی با مشتریان ارتباط برقرار کنید
  • ارائه پیگیری های پس از فروش
  • تحقق وعده های خود
  • رفتن به “مایل اضافی” و ارائه مزایایی که فراتر از انتظارات اولیه است
  • استفاده از بازخورد و شکایات به عنوان فرصتی برای بهبود خدمات
  • گوش دادن به مشتری
  • آموزش کارکنان در خدمات به مشتری و فرآیندهای فروش اصلی.

۸-نظارت و بررسی کنید

مهم است که به طور مرتب فعالیتهای بازاریابی خود را کنترل و بررسی کنید تا مشخص شود آیا آنها به نتیجه مطلوب مانند افزایش فروش رسیده اند یا خیر. در ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که فعالیتهای شما از استراتژی شما حمایت می کنند ، هر سه ماه یک بار برنامه بازاریابی خود را مرور کنید. وقتی یک شرکت جدید وارد بازار شد یا مسئله ای را بوجود آورد که صنعت شما را تحت تأثیر قرار دهد ، هنگامی که تجارت شما تاسیس شد ، برنامه خود را بررسی کنید.

فعالیت های نظارت ممکن است شامل بررسی ارقام فروش شما به طور منظم (ماهانه) و یا نظارت بر فعالیت مشتری در طی یک تبلیغات تبلیغاتی باشد. همچنین می توانید برای تعیین اثربخشی رسانه های اجتماعی یا کمپین های وب سایت خود ، به ابزارهای تحلیلی رایگان دسترسی و بررسی کنید.

برای مشاوره و راهنمایی های کاربردی تر ، به بخش بازاریابی و تبلیغات وبلاگ ما مراجعه کنید .

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

ارسال دیدگاه برای %s

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>