قیف تبدیل: MOFU ، BOFU و TOFU چیست؟

قیف تبدیل: MOFU ، BOFU و TOFU چیست؟ در دنیای بازاریابی ورودی ، سه علامت اختصاری وجود دارد که در زندگی روزمره ما مهم است: TOFU ، MOFU و BOFU. دانستن دقیق هر یک از اینها و چگونگی استفاده از آنها در کمپین های ما بسیار مهم است تا بتوانیم با زمان بندی مناسب ، محتوای مناسب را به کاربران ارائه دهیم.

همانطور که در این مقاله توضیح خواهم داد ، TOFU ، MOFU و BOFU مراحل مختلفی هستند که از طریق آنها کاربران در قیف  Conversion قدم می زنند ، از همان لحظه ای که شروع می کنند تا از لحظه ای که خرید خود را انجام می دهند ، علاقه بالقوه ای به برند ما بدست می آورند. برای فهمیدن بیشتر همچنان بخوانید!

بیایید از ابتدا شروع کنیم: اصول اولیه قیف تبدیل

برای ایجاد استراتژی های موثر در بازاریابی ، ما باید چرخه خرید محصولات خود را با دقت مورد بررسی قرار دهیم . این تجزیه و تحلیل با شناسایی شخصیت خریدار یا به عبارت دیگر ، نوع کاربرانی که “مشتری ایده آل” ما هستند ، آغاز می شود.

از لحظه ای که آنها احساس نیاز به محصول ما را شروع می کنند تا لحظه ای که با خرید محصول ما برآورده شود ، کاربر خود را در یک خریدار پیدا می کند . هر مرحله از این سفر ویژگی های منحصر به فردی دارد ، که هنگام شخصی سازی استراتژی های بازاریابی محتوا باید در نظر داشته باشید بسیار مهم است.

قیف تبدیل  یک راه بسیار بصری و مفید برای نشان دادن مراحل مختلف در این سفر خریدار است. آن را “قیف” بنامید زیرا هر مرحله “باریک” از مرحله قبل است: هر کاربر که احساس نیاز به محصول ما را داشته باشد ، در واقع وارد مغازه ما (چه از نظر جسمی و چه دیجیتال) خواهد شد ، و هرکسی که وارد آن شود ، نخواهد شد. با یک خرید بروید

قیف تبدیل: MOFU ، BOFU و TOFU چیست؟

این تصویر از یک قیف برای بهبود نتایج ما بسیار مهم است و به ما در درک موارد از دیدگاه کاربر کمک می کند. نکته اول در اینجا این است که اگر بخواهیم به X تبدیل کنیم ، به کاربران بیشتری از X نیاز خواهیم داشت تا با برند خود در ارتباط باشیم. از طرف دیگر ، علاوه بر جذب کاربران بیشتر در مراحل اول قیف ما ، می توانیم با بهینه سازی میزان نگهداری کاربر در طی مراحل مختلف ، تبدیل ها را نیز افزایش دهیم.

اکنون که این مشکل را داریم ، بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از مراحل قیف تبدیل در بازاریابی ورودی بیاندازیم .

۱ # TOFU: اولین لحظه تماس

TOFU مخفف Top of the Funnel است که اولین قدم در این سفر است. در این مرحله ، کاربر نیاز خود را تشخیص داده و شروع به تحقیق در مورد راههای برآوردن آن می کند. مثلاً تصور کنیم که تجارت ما یک سالن Crossfit است. در این مرحله ، شخصیت خریدار ما در نظر دارد ورزش های بیشتری را انجام دهد و پاسخ هایی را برای “نحوه شکل گرفتن” یا “مؤثرترین تمرینات” جستجو می کند:

در این مرحله اولیه ، باید محتوا ایجاد کنیم که نیازها و سؤالات مشتریان بالقوه ما را تا حد امکان پاسخ دهد ، تا بتواند تعداد زیادی از کاربران را به خود جلب کند. به خاطر داشته باشید که در این مرحله ، هنوز علاقه آنها به شما کاملاً عمومی است و آنها هنوز کالای خاصی را در ذهن ندارند.

به همین دلیل ، در مرحله TOFU قیف تبدیل باید محتوای عمومی تولید کنیم که به سؤالات آنها پاسخ دهد. مثلا:

  • لیست هایی مانند “۷ دلیل برای …” یا “۱۰ موردی که نمی دانید در مورد …”
  • آموزش ها و “چگونه tos:  ” چگونه در ۳ ماه شکل بگیریم “
  • کتابهای الکترونیکی  در مورد موضوعات عمومی مانند بخش ، روند یا نوآوری شما.

لیست های چک یکی از جذاب ترین انواع محتوا ، به عنوان ترکیبی از عناصر بصری و نوشتاری است که جذاب به چیزی است که همه ما می خواهیم: برای عبور از لیست ها!

اینفوگرافیک: یک منبع ایده آل برای الهام بخشیدن به کاربران ما و نشان دادن چگونگی پاسخگویی به نیاز آنها با یک نگاه واحد. اینفوگرافیک ها بسیار به اشتراک گذاشته می شوند و به ما این امکان را می دهند تا از ویژگی های ویروسی آنها استفاده کنیم تا افراد بیشتری را به قیف خود جذب کنیم.

قیف تبدیل: MOFU ، BOFU و TOFU چیست؟

علاوه بر ایجاد محتوای عمومی برای وبلاگ و سایر مناطق ، در اینجا سه ​​استراتژی دیگر وجود دارد که بخصوص در جذب کاربران به TOFU خوب کار می کنند:

نمایش تبلیغات. ما می توانیم از کلیه مقادیر عظیمی از داده هایی که در اختیار کاربرانمان قرار می دهیم استفاده کنیم تا به آنها تبلیغات بسیار شخصی سازی شده نشان دهیم.

کمپین های ویدیویی در رسانه های اجتماعی. ویدئو نوعی محتوا است که سطح تعامل بسیار بالایی را ایجاد می کند و در سطح احساسی با کاربر در ارتباط است. اگر تصمیم به استفاده از آن دارید ، فرصتی برای راه اندازی فیلم های زنده در رسانه های اجتماعی را از دست ندهید .

تبلیغات محتوا و تبلیغات بومی. راهی برای به حداکثر رساندن کارآیی مطالب و دستیابی به روشی غیر تهاجمی.

۲ # MOFU: با توجه به گزینه های مختلف

با تشکر از مطالبی که در مرحله قبل به آنها نشان دادیم ، کاربر اکنون می داند چه چیزی را می خواهد: برای شرکت در Crossfit ثبت نام کند. به همین دلیل ، آنها اکنون قیف را به سمت وسط قیف (MOFU) سوار کرده و گزینه های مختلفی را در نظر می گیرند.

در این مرحله ، در ازای اینکه کاربر داده های خود را برای شما ترک کند و منجر شود ، باید محتوای خاص تری ارائه دهید . اکنون ضروری است که شما با ارائه مطالبی که نیازهای دقیق آنها را برآورده می کند ، رابطه خود را با آنها پرورش دهید. مثلا:

  • متخصصان مصاحبه مانند مربیان شخصی خود را.
  • نمایشی ویدیویی از محصول شما.
  • سؤالات متداول یا سؤالاتی متداول که می توانند اعتراضات و تردیدهای احتمالی آنها را برطرف سازند.
  • راهنماهای دقیق و کتابهای الکترونیکی که ما را به عنوان متخصصان صنعت معرفی می کنند.

توصیفات. از تجربیات مشتریان فعلی خود استفاده کنید که کاربران بتوانند با آنها شناسایی شوند و این باعث می شود محصول شما را به عنوان گزینه برنده در نظر بگیرد.

قیف تبدیل: MOFU ، BOFU و TOFU چیست؟

نظرات و پیشنهادات مراقب باشید: ما اکیداً توصیه می کنیم که کاربران فعلی خود را ترغیب به ترک نظرات خود کنند ، اما اطمینان حاصل کنید که آنها همیشه اصیل و صادقانه هستند.

در MOFU ، ما همچنین می توانیم از این راهکارهای تبلیغاتی برای کمک به مشتریان در طول قیف استفاده کنیم:

مبارزات بازاریابی ایمیل. به طور باورنکردنی دور از منسوخ شدن ، بازاریابی از طریق ایمیل همچنان خود را به عنوان یکی از مؤثرترین قالبهای بازاریابی دیجیتال اثبات می کند. برای به دست آوردن بهترین نتیجه ، از آزمونهای A / B و A / B / C استفاده کنید ، یک متغیر را در یک زمان تغییر دهید تا اینکه ترکیب برنده پیدا کنید. و البته ، همیشه نسبت به باز کردن خود توجه داشته باشید و بر روی نرخ کلیک کنید. 

تبلیغات اجتماعی در طی سالهای گذشته ، تبلیغات اجتماعی تحول و تجربه ای باورنکردنی را تجربه کرده است. به طور فزاینده تعداد بیشتری از قالب ها و گزینه های تقسیم وجود دارد که باعث می شود آنها تقریبا با هر نیاز بازاریابی سازگار باشند. در MOFU ، ما توصیه می کنیم برای افزایش پایگاه داده خود روی تبلیغات Generation تمرکز کنید.

Retargeting: در این مرحله ، شما باید رفتار کاربران خود را در نظر بگیرید و از آن اطلاعات برای شخصی سازی تبلیغات خود استفاده کنید و بسیار کارآمدتر کنید.

۳ # BOFU: امضای قرارداد

مهمتر از همه ، ما به مرحله سوم و آخر در قیف تبدیل خود رسیده ایم: BOFU ، یا Bottom of Funnel. این باریک ترین قسمت قیف است که از کلیه کاربرانی تشکیل شده است که گزینه های موجود را در نظر گرفته اند و هنوز هم به آنچه شما پیشنهاد می دهید علاقه مند هستند. تمام آنچه که باقی مانده این است که قرارداد را امضا کنید … و مطمئناً اعتماد و وفاداری مشتری را بدست آورید تا آنها را به عقب برگرداند.

در اینجا منابعی وجود دارد که می توانید برای راه اندازی موفقیت آمیز قیف خود در استراتژی خود وارد کنید:

آزمایش های رایگان و نمونه محصولات و پیشنهادات مانند “تضمین بازپرداخت پول در صورت رضایت از ۱۰۰٪”.

تخفیف و پیشنهادات

خدمات بسیار تخصصی مانند مشاوره شخصی. در مثال ما ، ما می توانیم ارزیابی آمادگی بدنی اولیه را ارائه دهیم.

برای این مرحله می توانید از این نوع تلاش های بازاریابی استفاده کنید:

انجمن های کاربرانی  که اعتماد و وفاداری را افزایش می دهند و تجربه خرید را به سطح بعدی می رسانند .

SEM: هنگامی که کاربر به دنبال کالایی بسیار خاص (یا حتی مارک تجاری ما) می باشد ، بازاریابی موتور جستجو ما را با پیشنهادهایی که پاسخگوی نیازهای آنها باشد ، در موقعیت مطلوب قرار می دهد.

تبلیغات اجتماعی در این مرحله از قیف تبدیل ، با ویژگی های هدفمند “مخاطب ظاهری” ، از پتانسیل تبلیغات اجتماعی استفاده کنید. این ابزار به شما امکان می دهد تا تبلیغات خود را فقط به افرادی که نمایه های مشابه با کسانی که قبلاً برای تکمیل تبدیل دریافت کرده اید ، نمایش دهید و بازده آن را افزایش دهید.

تکنیک های استفاده در کل قیف

آخرین و مهمترین نکته ، من می خواهم به برخی از ابزارهایی اشاره کنم که به شما در همه مراحل استراتژی بازاریابی ورودی خود کمک می کند:

عناصر طراحی پاسخگو برای موبایل. در سال ۲۰۱۷ ، هیچ بهانه ای برای فعالیت های شما برای سازگاری با دستگاه های تلفن همراه وجود ندارد! این روش آنلاین است که می توانید مطمئن شوید که می توان آنها را به درستی مشاهده کرد و در هر دستگاه از جمله تلفن های هوشمند و تبلت ها مشاهده کرد. و اگر واقعاً می خواهید از پتانسیل موبایل در آنجا استفاده کنید ، حتما استراتژی بازاریابی برنامه خود را راه اندازی کنید .

وابستگی بازاریابی. این نوع بازاریابی مبتنی بر استفاده از وب سایت ها یا شرکت ها (موسسات وابسته) است که وظیفه انتشار تبلیغات و تبلیغات مشتریان را بر عهده دارند. مزیت بزرگ این است که آنها بر اساس نتایج شارژ می شوند ، به شما این امکان را می دهند تا سرمایه گذاری خود را کاملاً کنترل کنید تا یک ROI مثبت را تضمین کنید.

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

ارسال دیدگاه برای %s

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>