۱۰ نمونه استراتژی بازاریابی در سال ۲۰۲۰

۱۰ نمونه استراتژی بازاریابی در سال ۲۰۲۰ هرگز نگاهی به نمونه هایی از مبارزات بازاریابی عالی نمی اندازد تا به شما کمک کند جریان آبهای خلاقانه تان جریان یابد. شما ممکن است بودجه یکسانی برای این مارک های بزرگ نداشته باشید ، اما بسیاری از استراتژی های بازاریابی را می توان به راحتی با شرکت هایی در هر اندازه تنظیم کرد . بنابراین ، بدون آگهی بیشتر ، قصد دارم ۱۰ نمونه از استراتژی های بازاریابی را که دوست دارم به اشتراک بگذارم.

۱۰ نمونه استراتژی بازاریابی در سال ۲۰۲۰

استراتژی بازاریابی: ۱۰ نمونه از مارک های موفقیت

شماره ۱ Spotify: یک تجربه کاربری متفاوت ارائه دهید

امروز Spotify یکی از شناخته شده ترین شرکت های جهانی در کره زمین است. اما چگونه این مارک سوئدی برای فتح جهان به وجود آمد؟

بسیاری از سرویس های پخش موسیقی وجود دارد ، اما آنچه Spotify را منحصر به فرد می کند ، تمرکز آن در کمک به کاربران برای کشف محتوای جدید است. Spotify قالب سیستم عاملهای پخش موسیقی معمولی را می شکند و در عوض تجربه کاربری کاملاً جدیدی را به شنوندگان ارائه می دهد.

به عنوان مثال ، علاوه بر فیلتر معمولی توسط ژانر ، Spotify همچنین به کاربران امکان می دهد موسیقی را بر اساس روحیه خود انتخاب کنند ، خواه بخواهید تمرین کنید ، بخوابید و یا حتی به آواز خواندن در دوش نیاز دارید. این به کاربران کمک می کند آهنگهایی را که هرگز برای آنها پیش نمی آمد کشف کنند و به نوبه خود ، رابطه خود را با مارک تقویت می کنند. آنها همچنین رهبران استفاده از هوش مصنوعی برای ترکیب لیست های پخش به طور خاص براساس عادت کاربران خود ، مانند نسخه رادار و کشف هفتگی هستند.

۱۰ نمونه استراتژی بازاریابی در سال ۲۰۲۰

شماره ۲ Nordstrom: از Retargeting هوشمندانه استفاده کنید

یک مشکل مداوم که بازاریابان آنلاین با آن روبرو هستند این واقعیت است که اکنون مصرف کنندگان به این راحتی پرت شده اند. بین چندین ویندوز ، برنامه های پیام رسانی و وقفه های “دنیای واقعی” ، دلایل زیادی وجود دارد که کاربران در پایان از رها کردن سبد خرید خود استفاده می کنند.

برای حل این مشکل ، Nordstrom با استفاده از ایمیل و راه اندازی مجدد کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی فعال شده توسط کوکی ها ، بر اساس پاسخ رویداد ، از یک استراتژی بازدارنده ادعا استفاده می کند. نتیجه یک سری یادآوری است که فراموش کردن خرید کاربر پس مانده را بسیار دشوار می کند.

 شماره ۳ GoPro: به محتوای تولید شده توسط کاربر اعتماد کنید

دوربین های GoPro در بین ماجراها ، دلال های آدرنالین و ورزشکاران مورد علاقه هستند زیرا آنها قادر به ضبط محتوا هستند که ضبط با استفاده از دوربین های سنتی تقریباً غیرممکن بود. به دلیل ماهیت محصول خود ، GoPro قادر به ایجاد محتوای دیدنی و جذاب است.

یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی آنها نحوه سهولت در اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر با استفاده از مشتری است. به عنوان مثال ، برنامه های ویرایش GoPro فیلم هایی را با فریم های شروع و پایان که به راحتی قابل تشخیص هستند ، ایجاد می کنند که از آرم و مارک GoPro برخوردار است. سپس GoPro این فیلم ها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارد ، که به نوبه خود کاربران بیشتری را به ایجاد و ارسال فیلم های شخصی خود القا می کند.

 شماره ۴ Sephora: برنامه های وفاداری خود را کار کنید

برند آرایشی Sephora دارای یک برنامه وفاداری با طراحی مناسب و بسیار مؤثر است . برنامه “Beauty Insider” آنها با توجه به سطح هزینه سالانه خود مشتریان را به سه سطح تقسیم می کند: Beauty Insider (بدون حداقل هزینه) VIB (حداقل هزینه ۳۵۰ دلار) و VIB Rouge (حداقل هزینه ۱۰۰۰ دلار). پاداش در بالاترین سطح بسیار مطلوب است ، بنابراین هنگام تحریک خرید برای مشتریان بسیار موثر است. همچنین ، اعضای VIB و VIB Rouge در مقایسه با Beauty Insider و غیر اعضای تخفیف با کیفیت بالا ، تخفیف های اضافی دریافت می کنند و بیشتر باعث تحریک مصرف کنندگان خود می شوند.

۱۰ نمونه استراتژی بازاریابی در سال ۲۰۲۰

 شماره ۵ Coca-Cola: حامی باشید

بسیاری از باندها همکاری با دلایل خیرخواهانه را بخشی از مسئولیت اجتماعی شرکت خود می دانند ، اما همه رویکردها موفقیت آمیز نیست. Coca-Cola مثال خوبی در مورد چگونگی ایجاد همبستگی در بین المللی شدن یک برند و بهبود چهره آن است.

کوکا کولا با بسیاری از برنامه های کوچک متمرکز بر جوامع محلی همکاری می کند. به عنوان مثال ، این مرکز برای تأمین آب آشامیدنی در شهر بنی بن سوف در مصر ۶۵۰ تسهیلات ایجاد کرده و از ابتکار عمل برای بهبود امکانات مدرسه در هند پشتیبانی می کند. 

شماره ۶ Twitch: روی طاقچه های خود متمرکز شوید

Twitch یکی از موفق ترین شبکه های اجتماعی روزهای اخیر است ، اما هنوز افراد زیادی از آن خبر ندارند. دلیل این است که Twitch بر اساس یک موضوع واحد است: پخش بازی های ویدیویی مستقیم.

راز موفقیت توئیچ این است که هدف آنها هدف قرار دادن همه است. در واقع ، آنها دقیقاً برعکس عمل کرده اند و تصمیم گرفتند روی یک طاقچه بسیار خاص تمرکز کنند و با کاربران خود ارتباط برقرار کنند.

شماره ۷ نایک: ارزشهای خود را تبلیغ کنید

مارک های بسیار کمی وجود دارند که به اندازه نایک قابل تشخیص باشند و شعار “فقط این کار را بکنند”. از ابتدا ، این برند بازاریابی خود را بر ارتقاء ارزش های برند ، از جمله غلبه بر مشکلات یا نوآوری متمرکز کرده است.

نایک برای انتقال این فرهنگ به مخاطبان خود ، به داستان پردازی بسیار متکی است: تبلیغاتی که داستان های الهام بخش را روایت می کنند و احساسات مثبت را در کاربران تحریک می کنند. بعلاوه ، ارزشهای برند نه تنها در بازاریابی شما بلکه در هر کاری که انجام می دهید وجود دارد.

شماره ۸٫ Frito Lay: راه اندازی مسابقات اصلی و سرگرم کننده

در سال ۲۰۱۲ ، لایز با یک مسابقه اصلی در رسانه های اجتماعی جهان را غافلگیر کرد: “آیا ما یک طعم دار؟ واکنش مخاطبان فوری و مشتاق بود ، و فوراً این برنامه به ویروسی تبدیل شد. از آن زمان ، این مسابقه هر سال تکرار می شود و سالانه حداکثر ۴ میلیون کاربر شرکت می کنند.

شماره ۹ WWF: تعهد به خلاقیت

ابتکار مشهور بنیاد حیات وحش جهانی “ساعت زمین” رویدادی است که مردم در سراسر جهان داوطلبانه یک ساعت خود را خاموش می کنند تا نشان دهند مبارزه با تغییرات آب و هوا چقدر آسان است.

WWF برای اعلام ساعت زمین یک کمپین تبلیغاتی را در رسانه های اصلی نروژ راه اندازی کرد. اگر کاربر روی پرچم لمس کند صفحه تلفن آنها کاملاً سیاه می شود. هنگامی که انگشتان خود را روی آن می چرخند ، شمارش معکوس برای ساعت زمین ظاهر می شود. این کمپین اصلی موفقیت آمیز بود و توانست حدود ۱ میلیون برداشت را به خود جلب کند.

شماره ۱۰ ردبول: ریسک کنید

رد بول یک نام تجاری است که مخاطبان خود را به چالش می کشد حد و مرزهای خود را با استفاده از کارزارهای انجام نشده قبل از بازاریابی به چالش بکشد. شاید یکی از معروف ترین اسپانسرهای آنها پرش فلیکس بامگارتنر از استراتوسفر باشد. با این حال ، این تنها نوک کوه یخ است وقتی صحبت از سال حمایت مالی آنها از ورزشکاران پرخطر می شود.

۱۰ نمونه استراتژی بازاریابی

 و این دقیقاً کلمه ای است که استراتژی بازاریابی شما را تعریف می کند: ریسک . در پرش باومگارتنر و در همه کمپین های مارک های دیگر ، بسیاری از امور ممکن بود اشتباه پیش برود ، اما این بازاریابان می دانستند که ریسک بالا برابر با پاداش بالا است. ما امیدواریم که این لیست باعث شود شما احساس الهام و پر از ایده هایی برای استراتژی بعدی خود در بازاریابی کنید.

یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (No Ratings Yet)
Loading...

ارسال دیدگاه برای %s

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای اجباری مشخص شده اند *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>