ahmad
دسته‌بندی نشده

بازاریابی دیجیتال چیست و انواع آن

بازاریابی دیجیتال چیست و انواع آن

بازاریابی دیجیتال چیست و انواع آن,بازاریابی دیجیتال استفاده از اینترنت ، دستگاه های تلفن همراه ، رسانه های اجتماعی ، موتورهای جستجو و سایر کانال ها برای دستیابی به مصرف کنندگان است. برخی از کارشناسان بازاریابی ، بازاریابی دیجیتال را یک تلاش کاملاً جدید می دانند که نیاز به روشی جدید برای نزدیک شدن به مشتری و روشهای جدید درک چگونگی رفتار مشتریان در مقایسه با بازاریابی سنتی دارد.

موارد مهم

  • بازاریابی دیجیتال استفاده از اینترنت برای دستیابی به مصرف کنندگان است.
  • بازاریابی دیجیتال زمینه گسترده ای است ، از جمله جذب مشتری از طریق ایمیل ، بازاریابی محتوا ، سکوهای جستجو ، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر.

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال بخش خاصی از مشتری را هدف قرار داده و تعاملی است. بازاریابی دیجیتال رو به افزایش است و شامل تبلیغات نتیجه جستجو ، تبلیغات ایمیل و توییتهای تبلیغاتی می شود – هر چیزی که بازاریابی را با بازخورد مشتری یا تعامل دو طرفه بین شرکت و مشتری همراه کند.

بازاریابی اینترنتی با بازاریابی دیجیتال فرق می کند. بازاریابی اینترنتی تبلیغاتی است که فقط در اینترنت انجام می شود ، در حالی که بازاریابی دیجیتال می تواند از طریق دستگاه های تلفن همراه ، روی سکوی مترو ، یک بازی ویدیویی یا از طریق برنامه تلفن های هوشمند انجام شود.

در تبلیغات بازاریابی دیجیتال معمولاً از تبلیغ کنندگان به عنوان منبع یاد می شود ، در حالی که اعضای تبلیغات هدفمند معمولاً به آنها گیرنده گفته می شوند . منابع غالباً گیرنده های کاملاً مشخص و کاملاً مشخص را هدف قرار می دهند. به عنوان مثال ، پس از تمدید ساعات اواخر شب در بسیاری از مناطق آن ، مک دونالد برای بیرون کشیدن این کلمه نیاز داشت. این کارگران با تغییر تبلیغات دیجیتالی کارگران و مسافران را هدف قرار داده است زیرا این شرکت می دانست که این افراد بخش بزرگی از تجارت اواخر شب را تشکیل می دهند. مک دونالد آنها را ترغیب کرد تا یک برنامه جدید رستوران یاب را بارگیری کنند و آنها را با تبلیغات قرار داده شده در دستگاههای خودپرداز و پمپ بنزین ها ، و همچنین در وب سایتهایی که می دانست مشتریانش در شب مکرراً هدف قرار می دهند ، هدف قرار دهند.

کانال های دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی وب سایت

یک وب سایت محور کلیه فعالیت های بازاریابی دیجیتال است. تنها ، این یک کانال بسیار قدرتمند است ، اما همچنین رسانه ای است که برای اجرای انواع کمپین های بازاریابی آنلاین لازم است. یک وب سایت باید یک مارک ، محصول و خدمات را به روشی واضح و به یاد ماندنی نشان دهد. این نرم افزار باید سریع ، موبایل باشد و کاربردی آسان باشد.

تبلیغات پرداخت برای هر کلیک (PPC)

تبلیغات PPC به بازاریابان این امکان را می دهد تا از طریق تبلیغات پرداخت شده به تعدادی از سیستم عامل های دیجیتال به کاربران اینترنت برسند. بازاریابان می توانند کمپین های PPC را در Google ، Bing ، LinkedIn ، Twitter ، Pinterest یا Facebook تنظیم کنند و تبلیغات خود را به افرادی نشان دهند که در جستجوی اصطلاحات مرتبط با محصولات یا خدمات هستند. کمپین های PPC می توانند بر اساس ویژگی های جمعیتی خود (مانند سن و جنس) از کاربران تقسیم کنند ، یا حتی علایق یا موقعیت خاص آنها را هدف قرار دهند. محبوب ترین سیستم عامل های PPC ، تبلیغات Google و Facebook هستند.

بازاریابی محتوا

هدف از بازاریابی محتوا دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق استفاده از محتوا است. محتوا معمولاً در یک وب سایت منتشر می شود و سپس از طریق رسانه های اجتماعی ، بازاریابی ایمیل ، SEO یا حتی کمپین های PPC تبلیغ می شود. ابزارهای بازاریابی محتوا شامل وبلاگها ، کتابهای الکترونیکی ، دوره های آنلاین ، اینفوگرافیک ها ، پادکست ها و وبینارها است.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیل هنوز یکی از موثرترین کانالهای بازاریابی دیجیتال است. بسیاری از افراد بازاریابی ایمیل را با پیام های ایمیل اسپم اشتباه می گیرند ، اما این چیزی نیست که بازاریابی ایمیل همه چیز را شامل می شود. بازاریابی از طریق پست الکترونیکی واسطه ای برای ارتباط با مشتریان احتمالی یا افراد علاقه مند به نام تجاری شما است. بسیاری از بازاریابان دیجیتال از سایر کانالهای دیجیتال مارکتینگ برای اضافه کردن لیست به لیست های ایمیل خود استفاده می کنند و سپس ، از طریق بازاریابی از طریق ایمیل ، قیف های خرید مشتری را ایجاد می کنند تا این هدایت ها را به مشتری تبدیل کنند.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

هدف اصلی یک کمپین بازاریابی در رسانه های اجتماعی آگاهی از برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است. هرچه به بازاریابی در رسانه های اجتماعی عمیق تر می شوید ، می توانید از آن برای دریافت مستقیم یا حتی به عنوان کانال فروش مستقیم استفاده کنید.

بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یکی از قدیمی ترین شکل های بازاریابی است و اینترنت زندگی جدیدی را برای این حالت آماده به کار قدیمی به ارمغان آورده است. با بازاریابی وابسته ، تأثیرگذار محصولات دیگر افراد را تبلیغ می کنند و هر بار که فروش انجام شود یا یک سرب معرفی شود ، کمیسیون دریافت می کنید. بسیاری از شرکتهای مشهور مانند آمازون برنامه های وابسته دارند که میلیون ها دلار در ماه به وب سایت هایی که محصولات خود را می فروشند پرداخت می کنند.

بازاریابی ویدیویی

YouTube به دومین موتور جستجوی محبوب تبدیل شده است و بسیاری از کاربران قبل از تصمیم گیری در مورد خرید ، به یادگیری چیزی ، یادگیری یک مطلب یا فقط برای استراحت به YouTube روی می آورند. چندین پلتفرم بازاریابی ویدیویی ، از جمله فیلم های فیس بوک ، اینستاگرام یا حتی TikTok وجود دارد که برای اجرای یک کمپین بازاریابی ویدیویی استفاده می کند. شرکتها بیشترین موفقیت را با فیلم با ادغام آن در SEO ، بازاریابی محتوا و کارزارهای گسترده تر بازاریابی رسانه های اجتماعی کسب می کنند.

پیام کوتاه

شرکت ها و سازمان های غیر انتفاعی همچنین از پیامک یا پیامک برای ارسال اطلاعات در مورد آخرین تبلیغات خود یا ایجاد فرصت به مشتریان مایل استفاده می کنند. کاندیداهای سیاسی که برای اداره مشغول به کار هستند از کمپین های پیام کوتاه نیز برای پخش اطلاعات مثبت درباره سیستم عامل های خود استفاده می کنند. با پیشرفت فناوری ، بسیاری از کمپین های ارائه متن به مشتریان نیز این امکان را می دهند که به طور مستقیم از طریق یک پیام متنی به طور مستقیم پرداخت و یا پرداخت کنند.

چالش های دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال چالش های ویژه ای را برای مشاغل اصلی خود به وجود می آورد. کانال های دیجیتال به سرعت در حال تکثیر هستند ، و بازاریابان دیجیتال باید از نحوه کار این کانال ها ، نحوه استفاده گیرنده ها و نحوه استفاده از این کانال ها برای بازاریابی محصولات یا خدمات خود به طور موثر استفاده کنند. علاوه بر این ، جلب توجه گیرنده ها دشوارتر می شود ، زیرا گیرنده ها به طور فزاینده ای از تبلیغات رقیب فرو می روند. بازاریابان دیجیتال همچنین تجزیه و تحلیل وسایل وسیع داده هایی را که ضبط می کنند ، به چالش کشیده و سپس از این اطلاعات در تلاش های جدید بازاریابی سوء استفاده می کنند.

بازاریابی دیجیتال چیست و انواع آن

چالش در جذب و استفاده از داده ها به طور مؤثر نشان می دهد که بازاریابی دیجیتال نیاز به رویکردی برای بازاریابی مبتنی بر درک عمیق از رفتار مصرف کننده دارد. به عنوان مثال ، ممکن است یک شرکت نیاز به تجزیه و تحلیل اشکال جدید رفتار مصرف کننده ، مانند استفاده از نقشه های گرم وب سایت داشته باشد تا اطلاعات بیشتری درباره سفر مشتری کسب کند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا