ahmad
بلاگ

بازاریابی رسانه اجتماعی (SMM) چیست

بازاریابی رسانه اجتماعی (SMM) چیست

بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM) چیست و با استفاده از وب سایت های رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی برای بازاریابی محصولات و خدمات یک شرکت است. بازاریابی رسانه های اجتماعی راهی برای دستیابی به مشتریان جدید ، تعامل با مشتریان موجود و ترویج فرهنگ ، رسالت یا لحن مورد نظر خود در اختیار شرکت ها قرار می دهد. همچنین به عنوان ” بازاریابی دیجیتال ” و “بازاریابی الکترونیکی” شناخته می شود ، بازاریابی در رسانه های اجتماعی ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل داده های مبتنی بر هدف دارد که به بازاریاب ها این امکان را می دهد تا تلاش خود را ردیابی کنند.

شکستن بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)

وب سایت های رسانه های اجتماعی به بازاریابان اجازه می دهد تا از طیف گسترده ای از تاکتیک ها و استراتژی ها برای تبلیغ محتوا استفاده کنند و افراد را با آن درگیر کنند. بسیاری از شبکه های اجتماعی به کاربران امکان می دهند اطلاعات جغرافیایی ، جمعیتی و شخصی مفصلی ارائه دهند ، که به بازاریابان این امکان را می دهد تا پیام های خود را با آنچه که احتمالاً با کاربران طنین انداز است ، تنظیم کنند. از آنجا که مخاطبان اینترنت می توانند از کانالهای بازاریابی سنتی بیشتر تقسیم شوند ، شرکتها می توانند اطمینان حاصل کنند که منابع خود را روی مخاطبی که می خواهند هدف گذاری کنند متمرکز می کنند.

بازاریابی رسانه اجتماعی (SMM) چیست

کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی از این مزیت برخوردار هستند که می توانند به یکباره مخاطبان گسترده را جذب کنند. به عنوان مثال ، یک کمپین می تواند برای مشتریان فعلی ، آینده نگر ، کارمندان ، وبلاگ نویسان ، رسانه ها ، عموم مردم و سایر ذینفعان (مانند داوران شخص ثالث یا گروه های تجاری) جذاب باشد. برخی از معیارهای مورد استفاده برای سنجش موفقیت یک کمپین بازاریابی در رسانه های اجتماعی شامل گزارش های وب سایت (مانند Google Analytics) ، سرمایه گذاری بازده (با اتصال بازاریابی به فعالیت فروش) ، نرخ پاسخگویی به مشتری (میزان ارسال مشتری در مورد یک شرکت) ) ، و رسیدن به / ویروسی (چقدر مشتریان محتوای را به اشتراک می گذارند).

استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی

یک استراتژی اساسی که در بازاریابی رسانه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد ، ایجاد پیام ها و مطالبی است که کاربران شخصی با خانواده ، دوستان و همکاران خود به اشتراک می گذارند. این استراتژی به کلمه دهان تکیه می کند و فواید زیادی را ارائه می دهد. ابتدا ، دسترسی پیام به شبکه ها و کاربران را افزایش می دهد که یک مدیر رسانه های اجتماعی ممکن است نتوانسته باشد در غیر این صورت به آن دسترسی داشته باشد. دوم ، محتوای اشتراکی هنگام ارسال توسط شخصی که گیرنده آن را می شناسد و به آن اعتماد دارد ، تأیید ضمنی دارد.

استراتژی رسانه های اجتماعی شامل ایجاد محتوا “چسبنده” است ، به این معنی که توجه کاربر را به خود جلب می کند و این احتمال را می دهد که وی اقدام مطلوبی انجام دهد ، مانند خرید یک محصول یا به اشتراک گذاری مطالب با دیگران. بازاریابان محتوای ویروسی ایجاد می کنند که به سرعت بین کاربران پخش شود. بازاریابی رسانه های اجتماعی همچنین باید مشتریان را ترغیب به ایجاد و به اشتراک گذاشتن محتوای خود کند ، مانند بررسی محصولات یا نظرات (معروف به “رسانه درآمد”).

بازاریابی رسانه اجتماعی (SMM) چیست

در حالی که بازاریابی در رسانه های اجتماعی می تواند مزایایی را ایجاد کند ، همچنین می تواند موانعی را ایجاد کند که شرکت ها شاید مجبور به مقابله با آنها نبودند. به عنوان مثال ، یک فیلم ویروسی که ادعا می کند محصول یک شرکت باعث بیمار شدن مصرف کنندگان می شود ، باید از طرف این شرکت مورد بررسی قرار گیرد ، صرف نظر از اینکه این ادعا صحیح است یا نادرست. حتی اگر یک شرکت بتواند پیام را مستقیم تنظیم کند ، ممکن است مصرف کنندگان در آینده کمتر از این شرکت بخرند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا