ahmad
بلاگ

ماکرو مارکتینگ چیست؟

ماکرو مارکتینگ چیست؟

ماکرو مارکتینگ چیست؟ماکرومارکتینگ را می توان به عنوان سیاستهای بازاریابی ، استراتژیها و اهداف بازاریابی تأثیر پذیر بر اقتصاد و جامعه به عنوان یک کل تعریف کرد. به طور خاص ، ماکرو مارکتینگ به چگونگی محصول ، قیمت ، مکان و ارتقاء – چهار بازاریابی PS- تقاضا برای کالاها و خدمات را افزایش می دهد و بنابراین بر محصولات و خدمات تولید و فروش تأثیر می گذارد.

با گذشت زمان ، مشاغل نسبت به دستیابی به مصرف کنندگان بالقوه از طریق مجموعه رسانه ای در حال گسترش ، ماهرتر شده اند. بنابراین بازاریابی به یک بخش همه جانبه از زندگی روزمره مصرف کننده تبدیل شده است. از آنجا که بازاریابی بر آنچه و نحوه خرید یا انجام مصرف کنندگان تأثیر می گذارد ، بر نحوه تعامل افراد و مشاغل با یکدیگر ، محیط و جامعه به طور کلی تأثیر می گذارد.

نحوه کار ماکرومارکتینگ

از آنجا که مارکر مارکتینگ به معنای بازتاب ارزشهای جامعه است ، بنابراین تلاش می شود تا بازاریابی کالاها ، خدمات و ایده ها را به گونه‌ای انجام دهد که مطابق با منافع عمومی و کل جامعه باشد. محققان معتقدند که مطالعه ماکرو مارکتینگ با ارزش است زیرا در درک چگونگی نوآوری ، سازگاری و یادگیری افراد و جوامع متمرکز است. برخی از دانشگاهیان با این فرض عمل می کنند که بازاریابی بازاریابی نشان دهنده وجدان عمل در بازاریابی است ، در حالی که برخی دیگر معتقدند که ارزش آن در درجه اول در شدت و عینیت علمی آن نهفته است و از ابزارهایی مانند آزمایش A / B استفاده می کند .

تاریخچه ماکرو مارکتینگ

ماکرومارکتینگ به عنوان یک اصطلاح برای اولین بار در سال ۱۹۶۲ توسط رابرت بارتلز در کتاب خود “توسعه فکر بازاریابی” استفاده شد که تغییرات و نوآوری های آینده در بازاریابی را مورد بررسی قرار داد. این موارد شامل افزایش تحقیقات بین رشته ای ، استفاده بیشتر از مفهوم سازی و تحقیقات تطبیقی ​​بیشتر است.

Macromarketing در مقابل Micromarketing

ماکرو مارکتینگ غالباً در کنار میکرو مارکتینگ در نظر گرفته می شود . برخلاف ماکرو مارکتینگ ، که به طور گسترده در جامعه متمرکز است ، ریزگردها روی محصولات یا خدمات بازاریابی برای گروه کوچکی از مصرف کنندگان بسیار هدفمند که بر اساس ویژگی های شناسایی خاص مانند کد پستی یا عنوان شغلی انتخاب می شوند ، تمرکز می کنند. این امر شرکتها را قادر می سازد تا کمپین های خود را به بخش های خاص سفارشی کنند.

به عنوان یک استراتژی بازاریابی ، خرید خرد به دلیل سفارشی سازی ممکن است گرانتر باشد ، که به تعبیری فاقد مقیاس اقتصادی است. اما از آنجا که هدف از این نوع سفارشی سازی رسیدن به مشتریهای واجد شرایط بهتر و یا فروش یک کالا یا خدمات با قیمت بالاتر است ، میکرو مارکتینگ اغلب می تواند خود را بپردازد.

خط پایین

چه بازاریابی برای مخاطب هدف خاص و چه برای جامعه برای منافع عمومی بیشتر ، برنامه ها و استراتژی های بازاریابی نقش اساسی در ساختار زندگی روزمره ما دارند. و از آنجا که پیام ها پیچیده تر و تأثیرگذارتر شده اند ، مسئولیت تجزیه آن ها بر عهده مصرف کننده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا