ahmad
بلاگ

۱۰ استراتژی اتوماسیون بازاریابی

۱۰ استراتژی اتوماسیون بازاریابی

۱۰ استراتژی اتوماسیون بازاریابی , در سالهای اخیر بازاریابان شروع به توجه بیشتر به اتوماسیون بازاریابی کرده اند ، اما ما به عنوان یک صنعت ، ما فقط نوک کوه یخ را کشف کرده ایم. اتوماسیون بازاریابی فراتر از ساخت ایمیل های خودکار است: این می تواند به شما در بهبود موفقیت تخفیف ها و تبلیغات کمک کند ، مدیریت بهتر موجودی ، کشف سفارش های جعلی و موارد دیگر.

در این مقاله ، ۱۰ عدد از بهترین استراتژی اتوماسیون بازاریابی را توضیح خواهیم داد که باعث بهبود گردش کار بازاریابی شما می شوند.

۱۰ استراتژی اتوماسیون بازاریابی

۱) رقابت را تحلیل کنید

قبل از شروع هر استراتژی بازاریابی ، همیشه ایده خوبی است که بفهمید رقابت شما چیست.

بنابراین به عنوان اولین قدم ، توصیه می کنم وب سایت های رقیب مستقیم خود را مطالعه کرده و حتی در پایگاه های داده آنها ثبت نام کنید. این به شما این امکان را می دهد تا ببینید که چگونه آنها اتوماسیون بازاریابی را اجرا می کنند و از چه روشهایی استفاده می کنند. شما به احتمال زیاد تکنیک هایی را پیدا خواهید کرد که حتی برای شما پیش نیامده باشد و بتوانید از اشتباهات آنها بیاموزید.

۲) به مشتریان خود خوش آمد گویی که سزاوار آن هستند

برداشت های اول بسیار مهم هستند. بنابراین ، هنگامی که یک کاربر برای اولین بار در وب سایت شما ثبت نام می کند ، باید یک ایمیل استقبال قوی از نام تجاری شما دریافت کند. این لحن روابط را تعیین می کند و به آنها امکان می دهد درک کنند که چگونه از این راه ارتباطی استفاده خواهید کرد.

ایمیل های خوش آمدید تأیید می کنند که اشتراک شما موفقیت آمیز بوده است ، چشم انداز را به وب سایت هدایت کنید و آنها را از پیشنهادات و محصولاتی که ممکن است مورد علاقه آنها باشد مطلع کنید. به یاد داشته باشید ، شاید شما بخواهید سریال خوش آمدید با چندین ایمیل ایجاد کنید ، به خصوص اگر کاتالوگ محصول شما بسیار گسترده باشد.

۳) چرخ دستی های رها شده را بازیابی کنید

تلاش برای بازیابی چرخ دستی های رها شده یکی از اولویت های اصلی فروشگاه های آنلاین است. و به دلایل خوبی ، به خصوص وقتی که در نظر بگیرید که تقریباً ۶۹٪ از خریدهای آنلاین نیمه کاره رها می شوند.

علامت گذاری اتوماسیون می تواند با ارسال ایمیل های یادآوری به مشتریان ، از طریق بازاریابی ، این مشکل را حل کند . برای موفقیت در یافتن نامه های الکترونیکی سبد خرید خود ، ابتدا باید به درستی دلیل عدم ترک خرید را به درستی شناسایی کنید. طبق بررسی موسسه Baymark در سال گذشته ، ۳ دلیل مهم وجود دارد:

هزینه های اضافی (حمل و نقل ، مالیات ، هزینه و …) بسیار زیاد است (که ۵۳٪ کاربران ذکر کردند).

این سایت خریداران را مجبور به ایجاد یک حساب کاربری (۳۱٪) می کند.

روند پرداخت بیش از حد طولانی بود یا پیچیده (۲۳٪).

دانستن این اطلاعات به شما امکان می دهد ایمیل های سفارشی ایجاد کنید که به ترغیب مشتریان آینده خود در خرید کمک کند.

۴) مخاطبان خود را بخش بندی کنید

یکی از کلیدهای هر استراتژی بازاریابی دیجیتال درک مخاطبان شما ، استفاده از شخصیت خریدار و رفتار مصرف کننده است. فقط از آن دانش قادر خواهید بود گروه های مختلفی از کاربران را شناسایی کرده و متناسب با نیاز آنها پیام ارسال کنید.

اتوماسیون بازاریابی می تواند برای بخش بندی کاربران بر اساس رفتارها و اعمال آنها ، مانند محصولاتی که دوست دارند ، سابقه خرید قبلی آنها ، تعامل با برند و موارد دیگر استفاده شود. با تمام این اطلاعات ، می توانید جریانهای ارتباطی متناسب با هر بخش ایجاد کنید که تبلیغات و ایمیل های مربوط را برای حداکثر اثربخشی ارسال می کند.

۵) به صورت کامل شخصی سازی کنید

تقسیم بندی کلید ایجاد ایمیل های شخصی سازی شده قوی با استفاده از اتوماسیون بازاریابی است ، اما مخاطبان خود را فقط در گروه های عمومی تقسیم نکنید. بلوک های محتوای پویا را در ایمیل های خود وارد کنید ، به عنوان مثال یک گالری محصول که گزینه هایی مشابه با مواردی را که قبلاً بازدید کرده اید نشان می دهد. هدف نهایی ارائه یک تجربه منحصر به فرد برای هر کاربر است ، نه فقط یک تجربه منحصر به فرد برای هر گروه.

۶) تخفیف ها و تبلیغات را خودکار کنید

پیشنهادات و تخفیف های فصلی برای فروشگاه های آنلاین بسیار مهم است. کاربران آن را دوست دارند ، و برای مارک های تجاری آنها یک خیابان عالی برای افزایش تعامل و فروش فراهم می کنند.

مطابق نظرسنجی RetailMeNot در آوریل ۲۰۱۸ ، ۶۷٪ از مصرف کنندگان خریدی را انجام داده اند که در ابتدا به دلیل کوپن یا تخفیف برنامه ریزی نکرده اند و ۶۹٪ هزاره ها می گویند بدون اینکه به دنبال کوپن یا پیشنهادی باشند ، نمی توانند خرید را انجام دهند.

اتوماسیون بازاریابی را در استراتژی تخفیف و تبلیغ خود قرار دهید تا پیشنهادهای فردی برای هر محصول و هر مصرف کننده ارائه دهید. این استراتژی به شما کمک می کند تا بین استراتژی تجاری و نیازهای خود به بهترین وجه مناسب برسید.

۷) موجودی خود را مدیریت کنید

مدیریت موجودی کاری است که زمان و منابع زیادی را برای فروشگاه های آنلاین به خود اختصاص می دهد ، اما بخش اعظمی از این کار می تواند به صورت خودکار انجام شود. اتوماسیون بازاریابی را می توان به راحتی در مدیریت موجودی ها ، مانند:

به طور خودکار محصولات را برچسب گذاری کنید تا آنها را به گروه ها طبقه بندی کنید.

هنگامی که موجودی کمی برای یک محصول باقی مانده است ، هشدارهایی ارسال کنید ، یک اعلان را در صفحه محصول در وب نمایش دهید و سفارش جدید را بطور خودکار قرار دهید.

محصولات جدید را بطور خودکار منتشر کنید.

برنامه تغییرات قیمت و تخفیف های فصلی.

۸) سفارشات مشکوک را تشخیص می دهد

فروشگاه های آنلاین گاهی سفارش های کلاهبرداری دریافت می کنند که در صورت عدم شناسایی به موقع ، می تواند اتلاف وقت و هزینه زیادی باشد. اما خوشبختانه با اتوماسیون بازاریابی می توان با این مشکل مقابله کرد.

به سادگی مجموعه ای از هشدارها را تنظیم کنید که دستورات غلط احتمالی (مقادیر گزاف ، IP های مشکوک ، موارد پیش و غیره) را شناسایی کرده و آنها را به یکی از اعضای تیم خود ارسال کنید تا قبل از ارسال ، سفارش را به صورت دستی تأیید کنید.

۹) مشتریان خود را دوباره فعال کنید

به طور معمول ، اولین ایمیلهایی که به مشتری ارسال می شود دارای بالاترین نرخ باز شدن هستند ، اما علاقه به مرور کاهش می یابد. اگر جلوتر از این مشکل باشید ، می توانید چشم انداز خود را از دست بدهید.

راه حل؟ یک یادآوری تنظیم کنید تا تشخیص دهید که فعالیت مشترکین در چه شرایطی کم است و با ارسال محتوای خاص یا تخفیف های ویژه ، آنها را به تعامل دوباره تشویق می کنند.

۱۰) به وفادارترین مشتری پاداش دهید

شناسایی مشتریان جذاب و فعال شما همیشه یک سرمایه گذاری خوب است زیرا ارزش عمر این مصرف کنندگان بسیار زیاد می شود.

آخرین توصیه من این است که شما از اتوماسیون بازاریابی برای شناسایی وفادارترین مشتریان خود استفاده می کنید و پیشنهادهایی را برای آنها ارسال می کنید که باعث می شود احساس خاصی داشته باشند. این امر باعث می شود تا آنها نه تنها خرید دیگری انجام دهند ، بلکه می توانند کلمه ای را در مورد برند شما پخش کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا