ahmad
بلاگ

۶ استراتژی برای جذب و حفظ مشتری

۶ استراتژی برای جذب و حفظ مشتری

۶ استراتژی برای جذب و حفظ مشتری که میتواند در جذب و حفظ مشتری برای ایجاد روابط بلند مدت یکی از بهترین راهکارهایی است که می توانید برای تضمین ماندگاری نام تجاری و شرکت خود استفاده کنید. برای دستیابی به این هدف ، خدمات مشتری مهم است. سام والتون ، بنیانگذار وال مارت ، خودش گفته است: “هدف به عنوان یک شرکت ، ارائه خدمات به مشتری است که نه بهترین ، بلکه افسانه ای”.

اگرچه ممکن است استانداردها و الزامات بالا باشد ، اما جوایز نیز وجود دارد. طبق مطالعه جدیدی که توسط IDC انجام شده است ، روی ۲۴۰۰۰ مصرف کننده از ۱۲ کشور نشان داده شد که پس از تجربه مثبت در زمینه خدمات به مشتری ، ۲۵٪ از کاربران یک بررسی را ترک می کنند و ۱۸٪ محصولات و خدمات خود را با همان شرکت تجدید می کنند ، حتی اگر ارزان ترین آنها نباشد. گزینه.

بدست آوردن وفاداری مشتری ، یک سرمایه گذاری بلندمدت و آینده محور است که شرکت ها اگر در حال حاضر نتوانسته اند در اسرع وقت شروع به کار کنند. برای کمک به این معنا ، ما می خواهیم امروز این ۶ راهکار را برای جذب و وفاداری مشتریان ، که توسط Client Heartbeat تهیه شده است ، با شما در میان بگذاریم .

حفظ مشتری

کلیدهای جذب و حفظ مشتری

۱) مانند انسانها ارتباط برقرار کنید

یکی از شایع ترین شکایات در مورد خدمات به مشتریان این است که آنها روبرو می شوند و روباتیک یا غیر طبیعی هستند ، حتی وقتی کاربر در حال تعامل با یک انسان است و نه ضبط خودکار یا دستگاه. مشکل این است که به نظر می رسد شرکت ها به کارمندان خدمات مشتری خود آموزش می دهند تا ضمن سلام و احوالپرسی ، فروش و معذرت خواهی به خاطر بیاورند ، در حالی که آنچه مشتریان می خواهند پاسخهای واقعی هستند. در حقیقت ، طبق مطالعه ای که قبلاً به آن اشاره کردیم ، ۸۳٪ از مصرف کنندگان معتقدند که همیشه صحبت کردن با افراد واقعی در مورد خدمات خدمات به مشتری مهم خواهد بود. هرچه مشکل پیچیده تر باشد ، نیاز به تعامل انسان بیشتر می شود.

هنگامی که با مشتریان خود صحبت می کنید ، سعی کنید ارتباط خود را به صورت ممکن “رو در رو” برقرار کنید. اطمینان حاصل کنید که از نام آنها استفاده می کنید ، اگر مناسب باشد خنده دار باشید و مودبانه اما طبیعی باشید. نشان دادن همدلی کمک بزرگی در ارتباط با مشتریان خواهد بود.

هیچ فرصتی را هدر ندهید: هرگونه تعامل و تعامل به جذب و وفاداری مشتریان کمک می کند. کم و بیش ، این تعامل ها باعث ایجاد رابطه می شوند. برای لحظه ای به زندگی شخصی خود بیاندیشید: افرادی که با آنها روابط محکم تری دارید ، کسانی هستند که بیشتر اوقات با آنها تعامل دارید ، درست است؟ در مورد مارک ها هم همینطور است.

برای جذب مشتری ، حتماً ارتباط صاف را تضمین کنید ، واقعاً به آنها گوش فرا دهید و مطابق با جواب و بازخورد آنها واکنش نشان دهید. ارتباط با کیفیت بالا باعث می شود شما از رقابت خود متمایز شوید.

۲) مشتری های خود را بشناسید

یونانیان باستان وقتی به آنها می گفتند “خودتان را بشناسید” به چیزی روی آوردند … در دنیای تجارت ، این امر می تواند “مشتریان خود را بشناسد”. جاذبه مشتری و حفظ فرایند بسیار نزدیک به فرایند فروش: شما نیاز به دانستن که شما در حال صحبت کردن، نام خود، آنچه آنها نیاز دارند، زمانی که تولد آنها است و حتی چه نوع سگ داشته باشد.

چگونه می توانید تمام این اطلاعات را بدست آورید؟ نکته اصلی در ادامه مکالمه پس از اتمام معامله است. به عنوان مثال ، اگر در صنعت B2B کار می کنید ، می توانید پروفایل LinkedIn کاربر یا صفحه حرفه ای مشتریان خود را جستجو کنید. پس از در اختیار داشتن این اطلاعات ، می توانید به فکر روشهای ارائه ارزش به آنها باشید: توصیه ها ، محتوا ، آموزش ها و غیره.

در محیط رقابتی شدیدی که امروزه در آن کار می کنیم بهترین راه برای متمایز کردن رقابت از طریق تجربه مشتری است  نه محصولات یا خدماتی که شما ارائه می دهید. ارتباط خود را با مشتری تا حد ممکن شخصی کنید ، تا زمانی که در ذهن آنها بمانید.

۳) از شکایات کاربران بیشترین استفاده را ببرید

بهبود جذب مشتری و حفظ نیاز به تغییر در نگرش دارد. اظهارات و شکایات منفی یک مزاحمت غیرقابل تحمل نیست ، بلکه فرصتی ارزشمند است که بدانید مشتری های شما واقعاً در مورد شما چه فکر می کنند. به شخصه ، من بیشتر دوست دارم کاربر به جای رها کردن نام تجاری بدون گفتن یک کلمه ، علناً از نگرانی های خود شکایت کند.

انتقاد همان چیزی است که به شما در بهبود خدمات خود کمک می کند ، این فرصت را به شما می دهد تا خود را پس بگیرید و از بحران های احتمالی شهرت آنلاین جلوگیری کنید. برای این که این امر صادق باشد ، باید یاد بگیرید که چگونه با آنها به روشی درست برخورد کنید.

دفعه بعد که کاربر صحبت می کند ، از این فرصت استفاده کنید تا به آنها در حل مشکلات خود کمک کند. به آنها گوش فرا دهید ، اطلاعات لازم را برای حل مشکل آنها به دست آورید و سریع عمل کنید. صادقانه ترین عذرخواهی خود را از آنها بخواهید ، از آنها بخاطر اینکه مشکلشان را به اشتراک گذاشتید ، تشکر کرده و فقط قول آنچه را که می توانید تحویل دهید قول داده اید. اگر همه چیز خوب پیش برود ، شما برای همیشه بر وفاداری مشتری پیروز خواهید شد.

۴) در تماس باشید

یکی از کلیدهای اساسی هر رابطه خوب ارتباط و روان بودن است. در حقیقت ، طبق IDC ، ۶۷٪ از مصرف کنندگان و ۹۱٪ از شرکت ها موافق هستند که خدمات آنلاین و تلفن همراه باید سریعتر و شهودی تر باشند.

به منظور تضمین این روان بودن ، باید با مشتریان ارتباط برقرار کرده و مرتباً با آنها تماس بگیرید. باز هم ، دقیقاً مانند روابط شخصی ماست: اگر هرگز با کسی ملاقات نکنید ، اگر چیزی در مورد زندگی روزانه آنها نباشد ، رابطه شما ناگزیر از بین می رود.

۶ استراتژی برای جذب و حفظ مشتری

ایجاد یک رابطه مداوم به شما امکان می دهد تا توجه داشته باشید که کاربر در مورد شما و برند شما چه احساسی دارد و قبل از اینکه مشکل ساز شود ، به مشکلات احتمالی رسیدگی می کند. این ایده ها به زنده نگه داشتن جرقه در روابط شما کمک می کنند:

پس از هرگونه تعامل مناسب ، حتماً از طریق تلفن ، ایمیل یا رسانه های اجتماعی پیگیری کنید .

هر از گاهی پیام های دوستانه به مشتریان خود بفرستید و به آنها یادآوری کنید که برای آنها آنجا هستید.

محتوای ارزشمندی مانند مقالات یا فیلم ها ایجاد کنید و آنها را در خبرنامه خود ارسال کنید.

با اخبار شرکت خود ، مانند راه اندازی محصولات جدید ، رویدادها و مطالب جالب ، یک ایمیل ماهیانه ارسال کنید.

۵) اعتماد مشتریان خود را بدست آورید

تمام روابط بلند مدت براساس اعتماد و تعهد بنا شده است. اگر بتوانید اعتماد مشتری خود را جلب کنید ، آنها بسیار رضایت بخش تر و به احتمال زیاد در دراز مدت به شما وفادار خواهند بود. به دست آوردن این اعتماد یک مسئله یکپارچگی و عقل سلیم است:

صادق باشید و به وعده های خود عمل کنید. منظورتان را بگویید و منظور خود را بگویید. اگر قول می دهید تحویل بگیرید!

اهداف خوب خود را نشان دهید . اعتماد اغلب شکسته و از بین می رود زیرا مشتری احساس می کند که شرکت سعی دارد از این مزایا استفاده کند ، نه اینکه به نفع متقابل هر دو باشد.

انعطاف پذیر باشید شما می دانید که مشتری همیشه درست است … و حتی اگر آنها هم نباشند ، گاهی اوقات بهتر است که کمی به درخواست ها و شرایط آنها تسلیم شوید.

۶) روی بازاریابی ورودی متمرکز شوید

بازاریابی برون مرزی یا سنتی مبتنی بر این است که به دنبال پیدا کردن مصرف کنندگان و قطع زندگی روزمره خود باشید تا محصولات یا خدمات خود را به آنها نشان دهید (به عنوان مثال از طریق تبلیغات تلویزیونی ، بنرها یا ایمیل های ناخواسته).

بازاریابی داخلی این امر را به هم می زند و مشتری را جذب و نگه می دارد. ایده این است که مشتری های خود را برای شروع روابط خود به شما معرفی کنند.

یکی از محبوب ترین استراتژی ها برای انجام این کار ، ایجاد محتوای با ارزش بالا است که مشکلات واقعی مشتریان بالقوه شما را برطرف می کند. با استفاده از مجموعه ای از پست های وبلاگ ، فیلم ها ، کتاب های الکترونیکی ، گزارش ها و سایر مطالب برای جذب کاربران و مجبور کردن آنها برای ترک اطلاعات مخاطب خود و تبدیل شدن به یک پیشرو

لید می تواند سرآغاز یک دوستی زیبا باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا